Audi Q8 - kolejny brutal w ofercie z Ingolstadt

Mlekodajnych krówek nigdy za wiele - z takiego właśnie założenia wychodzi Grupa Volkswagena, która dba o ofertę każdego producenta ze swojej rodzinki obserwując jednocześnie rynkowe trendy. Tym razem u producenta z Ingolstadt pojawi się nowy SUV - Audi Q8.

Mlekodajnych krówek nigdy za wiele - z takiego właśnie założenia wychodzi Grupa Volkswagena, która dba o ofertę każdego producenta ze swojej rodzinki obserwując jednocześnie rynkowe trendy. Tym razem u producenta z Ingolstadt pojawi się nowy SUV - Audi Q8.

Oczywiście nie spodziewajmy się premiery za pół roku - to dopiero założenia i plany, ale znając giganta z Wolfsburga, za chwilę znajdą się podzespoły do budowy nowego modelu, a chodzi o Audi Q8. Na chwilę obecną najciekawszy kąsek dla Volkswagena, czyli Alfa Romeo nie jest na sprzedaż, ale dopóki się to nie zmieni, trzeba zająć się czymś innym.

I tak po krótkiej obserwacji rynku panowie z VW doszli do wniosku, że w Audi powinien pojawić się kolejny SUV, który tym razem miałby napsuć krwi Land Roverowi i jemu Range Roverowi. Niestety Porsche Cayenne, Audi Q7 i nadchodzący Bentley EXP 9 to dla koncernu Volkswagena za mało, dlatego też już wkrótce powstanie model Audi Q8.

Czy będzie to model jeszcze większy od Q7? Spoglądając na strategię układania nazw dla nowych modeli z terenowym zacięciem w Audi można się nieco zmieszać. SUV-y Audi dostają literkę Q oraz numerek - nieparzyste cyferki trafiają do normalnych wersji aut tj. Q3, Q5 oraz Q7, natomiast parzyste przypisywane są do wersji o większym zacięciu sportowym, czyli Q4, Q6 oraz nowe Q8.

Morał z tego taki, że model Q8 nie będzie typowym, wielkim i luksusowym SUV-em, ale bardziej stylowym dużym crossoverem, być może z nadwoziem typu coupe. Mówi się również, że Audi Q8 jest już w dość zaawansowanym stadium rozwoju, więc na najbliższych salonach możemy się spodziewać wersji przedprodukcyjnej.

Serwis Carscoop donosi, że Audi planuje produkować 25 tysięcy sztuk rocznie, zaś za podstawę posłuży platforma nowej generacji z dużą ilością aluminium i tworzyw lekkich. Takie rozwiązanie pozwoli odchudzić auto nawet o 300 kg w porównaniu do obecnego modelu Q7. Pod maską pojawią się najprawdopodobniej silniki V6 i V8 w wersjach benzynowych i Diesla, zaś najmocniejsza wersja RS wypluje z siebie około 550 KM.

Fot. Audi Steppenwolf Concept 2001

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .