Audi RS Q3 oficjalnie zaprezentowany

Dosłownie kilka godzin po "wycieku" zdjęć nowego Audi RS Q3, producent postanowił oficjalnie zaprezentować swoje nowe dzieło. Oczywiście oficjalna premiera światowa będzie miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie, ale już teraz sprawdźmy, co oferuje nowe Audi RS Q3.

Dosłownie kilka godzin po "wycieku" zdjęć nowego Audi RS Q3, producent postanowił oficjalnie zaprezentować swoje nowe dzieło. Oczywiście oficjalna premiera światowa będzie miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie, ale już teraz sprawdźmy, co oferuje nowe Audi RS Q3.

Na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje Audi RS Q3, ale wersję koncepcyjną mogliśmy podziwiać już w Pekinie. Ostateczny model dostał kilka zmian, ale na dobrą sprawę wygląda niemal tak samo. A co znajdziemy pod maską? Tam wyląduje jednostka z modelu TT RS oraz RS3 - 2,5-litrowy pięciocylindrowy silnik rzędowy o mocy obniżonej do 310 KM.

Rzędowa piątka pod maską Audi RS Q3 generuje 420 Nm momentu obrotowego osiąganego między 1500 a 5200 obr./min. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej S tronic oraz systemu Audi quattro z elektronicznie sterowaną przekładnią umieszczoną przy tylnej osi.

A jak przedstawiają się osiągi Audi RS Q3? Jak twierdzi producent, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym modelu 5,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Ponadto producent zapewnia, że średnie zużycia paliwa wyniesie 8,8 l/100km.

Aby poprawić prowadzenie producent obniżył zawieszenie o 25 mm, umieścił akumulator w przestrzeni bagażowej dla lepszego rozłożenia masy oraz zastosował wzmocniony układ hamulcowy - wentylowane i nawiercane tarcze z przodu oraz większe tarcze z tyłu. Ponadto w ESC pojawił się tryb Sport oraz możliwość całkowitego wyłączenia. Nowe Audi RS Q3 waży 1730 kg.

Z zewnątrz nowy model charakteryzuje się 19-calowymi felgami aluminiowymi oraz 20-calowymi w opcji, wstawkami aerodynamicznymi oraz akcentami ze szczotkowanego aluminium. Z przodu mamy lakierowany na czarno grill "plaster miodu", z tyłu niewielki dyfuzor oraz pojedynczą, owalną końcówkę układu wydechowego.

We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele obszyte czarną Alcantarą i skórą z diamentowymi haftami w opcji. Deska rozdzielcza została odrobinę zmieniona i dorobiła się szarych zegarów z czerwonymi wskaźnikami. Na deser dostajemy spłaszczoną na dole kierownicę oraz wiele aluminiowych wstawek. Cena Audi RS Q3 na rynku w Niemczech startuje od kwoty 54 600 euro.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .