BMW Serii 3 Gran Turismo debiutuje w Genewie

Wśród dziesiątek premier nieco bez echa zaprezentował się nowy model bawarskiego producenta - BMW Serii 3 Gran Turismo. Wiele osób uważa, że model ten został stworzony nieco na siłę, by dopełnić ofertę modeli z Serii 3. Czy to prawda? Poznajmy bliżej BMW Serii 3 Gran Turismo.

Wśród dziesiątek premier nieco bez echa zaprezentował się nowy model bawarskiego producenta - BMW Serii 3 Gran Turismo. Wiele osób uważa, że model ten został stworzony nieco na siłę, by dopełnić ofertę modeli z Serii 3. Czy to prawda? Poznajmy bliżej BMW Serii 3 Gran Turismo.

Po premierze BMW Serii 5 Gran Turismo wiele osób załamywało ręce, zaś fani producenta mimo wielkich chęci nie mogli przekonać się do specyficznej linii nowości. Krótko mówiąc, pięciodrzwiowe auto udające coupe nie wszystkim przypadło do gustu. Mimo to BMW się nie zniechęca i bardzo mocno trzyma się swoich przekonań.

"To już trzeci wariant nadwozia w tej gamie modeli, który łączy sportowe i dynamiczne geny sedana z praktycznością i użytecznością wersji kombi - to parametry które wpływają na przyjemność i komfort jazdy." - czytamy w oświadczeniu prasowym BMW. Jak widać na poniższych zdjęciach stylistyka jest niemal taka sama jak w większej Serii 5 GT.

Co ciekawe, nowe BMW Serii 3 Gran Turismo jest o 200 mm dłuższe od wersji kombi i ma o 110 dłuższy rozstaw osi. Jest również o 80 mm wyższe i o 20 mm szersze, co powinno przełożyć się na większą przestrzeń wewnątrz, ale czy pozytywnie odbiło się na stylistyce? Zostawmy jednak wygląd - to kwestia gustu i sami to ocenicie.

Przestrzeń bagażowa podskoczyła do 520 litrów. Jeśli chodzi o stylistykę wspomnimy tylko, że z przodu mamy większy grill a'la "nerki", zaś drzwi pozbawiono ramek, co może się podobać, ale czy wynagrodzi ogólną linię nadwozia? A jakie silniki znajdziemy pod maską BMW Serii 3 Gran Turismo na rynku w Europie?

Do wyboru będą trzy silniki benzynowe, czyli model 320i z 2,0-litrowym turbo o mocy 184 KM, 328i również z 2,0-litrowym turbo o mocy 245 KM oraz 335i z 3,0-litrowym silnikiem rzędowym sześciocylindrowym z turbo o mocy 306 KM. Miłośnicy jednostek wysokoprężnych skorzystają z oferty dwóch jednostek czterocylindrowych: 318d o mocy 143 KM oraz 320d o mocy 184 KM.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .