Cadillac CT6 debiutuje na salonie w Nowym Jorku

Dziś mamy mały wysyp ciekawych premier. Na uwagę zasługuje z pewnością Cadillac CT6, który zdaniem producenta jest zupełnie nowym podejściem do klasy aut luksusowych. Czy ma szansę na walkę z niemiecką trójcą?

Dziś mamy mały wysyp ciekawych premier. Na uwagę zasługuje z pewnością Cadillac CT6, który zdaniem producenta jest zupełnie nowym podejściem do klasy aut luksusowych. Czy ma szansę na walkę z niemiecką trójcą?

Jeśli spojrzymy na stylistykę nowego modelu Cadillac CT6 od razu rozpoznamy charakterystyczne elementy marki i nietypowe linie, które od razu odróżniają auto od konkurencji z Europy bądź Japonii. Bardzo duży grill, ciekawe światła z liniami przypominającymi łzy, oczywiście wykonane w technologii LED, piękna linia boczna, która nieco wznosi się ku tyłowi, do tego piękne felgi - model CT6 naprawdę może się podobać.

Auto mierzy 5184 mm długości, 1879 mm szerokości, 1472 mm wysokości, rozstaw osi natomiast to 3106 mm. Co ciekawe, producent zapewnia, że takie wymiary pozwalają stawiać nowość w szranki z BMW Serii 7 z normalnym rozstawem osi. Wnętrze to zupełnie inna bajka. Minimalistyczny charaktery przeplatany jest z najlepszej jakości materiałami. Linie są nietypowe, liczba przycisków zminimalizowana, zaś w centralnej części mamy imponujący wyświetlacz 10,2 cala.

Opcjonalne wyposażenie również jest imponujące i obejmuje złącza HDMI, system infomedialny dla tylnej kanapy z 10-calowymi ekranami wysuwanymi z oparć przednich foteli, łączność 4G LTE z Hot Spotem WiFi itp. Mało? W opcji będzie również system Audio Bose Panaray z 34 głośnikami, czterostrefowa klimatyzacja z możliwością ustawienia temperatury i przepływu powietrza dla wszystkich podróżujących. Cel jest jeden - rozpieścić właściciela i pasażerów.

Pod maską pojawi się jeden z trzech silników. Będzie to między innymi raczej mało prestiżowy silnik turbodoładowany 2.0 o mocy ponad 265 KM. Oprócz tego będzie silnik wolnossący 3.6 V6 o mocy 335 KM oraz podwójnie doładowany 3.0 V6 o mocy ponad 400 KM z momentem obrotowym 543 Nm. Napęd będzie przekazywany na koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej, która może współpracować z aktywnym napędem na cztery koła.

Jak na tak ogromne i świetnie wyposażone auto, deklarowana waga jest naprawdę imponująca - 1678 kilogramów. To sprawia, że Cadillac CT6 jest jednym z najlżejszych sedanów tej klasy na rynku. Produkcja ma wystartować pod koniec roku, zaś przedaż ruszy niedługo potem - najpierw w USA, a następnie w Chinach, Europie, Korei, Japonii itp.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Kamil Rogala,
zdjęcia: Materia³y prasowe Cadillac
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .