Citroen C8 - Priorytet: komfort dla pasażerów

Nowy Citroën C8 został zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających klientach stawiających na pierwszym miejscu komfort, prestiż oraz dyskretną elegancję.

<strong> Nowy Citroën C8 został zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających klientach stawiających na pierwszym miejscu komfort, prestiż oraz dyskretną elegancję. </strong> Citroën C8 to auto wyjątkowo wszechstronne, praktyczne i nowoczesne &#8211; samochód człowieka sukcesu, który korzysta z życia i cieszy się każdą chwilą, także tą spędzoną za kierownicą. Sukces minivana Xsara Picasso udowodnił, że Citroen projektuje doskonałe. Teraz nadszedł czas na najwyższą klasę rodzinnych, prestiżowych i komfortowych vanów. Citroen C8: Nowoczesna i dynamiczna linia nadwozia Wydłużony przód nowego C8 to charakterystyczny element nowoczesnych, pojemnych vanów. Nowy design porusza swoją ekspresyjnością. Wysoko umieszczone reflektory wkomponowane w pokrywę silnika urzekają formą i zapewniają kierowcy wyjątkową widzialność we wszystkich warunkach. Profil C8 wyróżnia się płynnymi liniami. Opadający w tylnej części auta dach dodaje sylwetce dynamiki, a duża powierzchnia szyb podkreśla typowo rodzinny i ekskluzywny charakter samochodu. Panoramiczna przednia szyba (o powierzchni 2m2) o wypukłym kształcie opada pod łagodnym kątem ku linii maski, dzięki temu Citroën C8 upodabnia się do limuzyny. Charakterystyczne klamki przednich i tylnych drzwi pokryte chromem oraz stylowe aluminiowe felgi dodają uroku i indywidualnego charakteru. Wymiary Citroëna C8 długość: 4,72 m ( jest aż o 27 cm dłuższy od swojego poprzednika Evasion.) Zwisy - przedni i tylny skrócono do 13 i 14 cm, co korzystnie wpłynęło na zwiększenie przestrzeni wewnątrz auta. Szerokość: 1.85 m (więcej o 2 cm w stosunku do Evasion), a wysokość 1,85 (więcej o 4 cm). Dzięki temu C8 należy do największych aut osobowych dostępnych na rynku. W parze z atrakcyjną linią nadwozia idzie także nowatorsko zaprojektowane wnętrze. Niezwykły projekt wnętrza Wnętrze Citroëna C8 zapewnia kierowcy i pasażerom wszystko, czego można wymagać od tej klasy samochodu. Auto to zaprojektowano dla ludzi sukcesu, których wymagania są bardzo jasno określone. Komfort podróżowania podnosi centralna konsola, na której umieszczono wszystkie wskaźniki. Okrągłe zegary informują o prędkości, obrotach silnika, poziomie paliwa itd. Tarcze zegarów wykonano z nowoczesnych materiałów, a umieszczone na nich cyfry i wskazówki są doskonale czytelne w każdych warunkach. Wyświetlacz umieszczony nad kolumną kierownicy, pokazuje kierowcy informacje o przejechanym dystansie, poziomach płynów eksploatacyjnych, a w przypadku wersji z automatyczną skrzynią biegów &#8211; o aktualnie używanym przełożeniu. Centralny wyświetlacz kwarcowy informuje o działaniu klimatyzacji z automatyczną regulacją temperatury. Kierownica regulowane jest w dwóch płaszczyznach. Citroën C8 proponuje wybór trzech wystrojów wnętrza, oryginalnych i wyraźnie różniących się od siebie zarówno zastosowanymi materiałami, jak i paletą proponowanych kolorów. Wystrój Detente &#8211; nowoczesny powściągliwy i umiarkowany, Cocon &#8211; wyciszony, łączący szlachetną łagodność aksamitu z gorącą wytwornością mahoniu, VIP &#8211; zdecydowanie luksusowy i bogaty. Citroen C8 to auto przyjazne nie tylko kierowcy Konstruktorzy zadbali o maksimum przestrzeni i komfortu dla wszystkich pasażerów. Osoby podróżujące na tylnych rzędach siedzeń wsiadają do auta przez elektrycznie odsuwane boczne drzwi po obu stronach pojazdu. Nawet, jeżeli samochód zaparkowany jest przy ścianie lub na ciasnym parkingu, każdy może wygodnie zająć miejsce w samochodzie. Obie pary drzwi bocznych sterowane są pilotem lub przyciskami dostępnymi z przodu i z tyłu kabiny. Drzwi boczne wyposażone są także w mechanizm blokujący je w czasie jazdy co zapewnia pasażerom pełne bezpieczeństwo. Citroën C8 oferuje ogromną ilość konfiguracji wnętrza oraz ustawienia foteli, na których może podróżować do ośmiu osób w trzech rzędach. Płaska podłoga ułatwia montowanie foteli i tworzenie wielu wariantów zagospodarowania wnętrza. Każdy z pasażerów C8 ma do dyspozycji własny, regulowany fotel, który w zależności od wersji wyposażenia może mieć także składane podłokietniki. Wszystko to ma na celu zapewnienie każdemu z podróżujących możliwie najwyższego komfortu i przyjemności z jazdy. Każdy z foteli w drugim i trzecim rzędzie można przesuwać w specjalnych szynach na dystansie 15cm. Pozwala to na dowolne, wielowariantowe organizowanie wnętrza samochodu. Dzięki temu każdy z pasażerów może indywidualnie regulować swoje miejsce w samochodzie. Ma to również niebagatelne znaczenie przy zmianie pojemności bagażnika. Fotele mogą być złożone i wyjęte w kilka chwil bez żadnego wysiłku. W mocowaniu siedzisk do podłoża pomaga oryginalny opatentowany system uchwytów. Fotele można mocować dowolnie &#8211; po dwa lub trzy w jednym rzędzie, także ze złożonymi oparciami dla zwiększenia ilości miejsca na bagaż. Przednie fotele dają się obracać o 180&ordm; (tylko podczas postoju), dzięki czemu powstaje przestrzeń towarzyska między nimi drugim rzędem foteli. Znakiem całkowitej personalizacji auta, mającej zapewnić komfort jazdy i prowadzenia, jest fotel kierowcy o regulowanej wysokości. W wersji Exclusive kierowca ma również do dyspozycji cztery, dające się zapamiętać, ustawienia fotela ( współgrające z pozycją zewnętrznego lusterka wstecznego) dwa regulowane za pomocą przycisków umieszczonych z boku fotela oraz za pomocą pilota wysokiej częstotliwości. Dzięki temu w chwili uruchomienia samochodu można natychmiast przywrócić zaprogramowane ustawienia. Schowek dla każdego W C8 znajdziemy prawie 50 różnego rodzaju schowków oraz kieszeni podnoszących funkcjonalność i ułatwiających podróż pasażerom. Dzięki tym udogodnieniom C8 potrafi sprostać bardzo wysokim wymaganiom. Z przodu samochodu są dwa górne schowki zamykane tapicerowaną klapą. Do każdego bezpośredni dostęp ma kierowca jak i pasażer. Schowek od strony pasażera ma pojemność 7.5l, natomiast po stronie kierowcy 2l. Kolejny schowek po stronie pasażera ma aż 18 litrów pojemności oraz chłodzoną przegrodę. Z deski rozdzielczej wysuwają się dwa uchwyty na napoje, a nad górną krawędzią przedniej szyby wygospodarowano miejsce na okulary. W każdych drzwiach zmieści się butelka o pojemności 1,5 litra oraz plik dokumentów w formacie A4. W fotelach znalazło się miejsce na mapy i książki. Dla jadących w drugim rzędzie konstruktorzy przewidzieli stoliki w stylu lotniczym, pojemnik na napój oraz popielniczkę i uchwyt na długopis. Z oparcia złożonego fotela powstaje stolik, który również ma uchwyty na napoje. Podobne udogodnienia znajdą pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń. Każdy rząd siedzeń wyposażono w gniazdo 12 V. Kilka schowków można zaadaptować na popielniczki lub wyjmowane kosze na śmieci. Równie funkcjonalnie zaprojektowano bagażnik. W wersji bez elektrycznego otwierania drzwi znajdziemy dwa duże schowki (po 8 litrów każdy) oraz siatkę, która może być mocowana na dwa sposoby (wersja &#8222;hamak&#8221;, lub poziomo). Bagażnik można konfigurować na wiele sposobów w zależności od konkretnych potrzeb i wymagań. Przy maksymalnie wysuniętych do tyłu fotelach trzeciego rzędu i założoną tylną półką jego pojemność to 225 litrów. Po złożeniu siedzeń wzrasta ona aż do 2948 litrów. Ta wielka przestrzeń w połączeniu z szerokością wynoszącą aż 1153 mm sprawia, że C8 staje się bardzo praktycznym samochodem. Układ klimatyzacji zapewnia komfort wszystkim podróżującym. Możliwe jest wydzielenie w aucie czterech różnych przestrzeni klimatycznych &#8211; dla kierowcy, dla pasażera z przodu oraz dla pasażerów siedzących z tyłu po stronie lewej i prawej. W każdej z nich można niezależnie regulować temperaturę i ustawiać natężenia przepływu powietrza ( w wersji Exclusive niezależne ogrzewanie ma każde z przednich siedzeń ). W trybie automatycznym temperatura we wnętrzu regulowana jest samoczynnie, w zależności od zaprogramowanej wielkości - bez względu na aktualne warunki zewnętrzne. Uzupełnieniem pomiaru temperatury we wnętrzu auta jest czujnik nasłonecznienia, który umożliwia systemowi klimatyzacyjnemu kompensować w czasie rzeczywistym efekt termiczny promieniowania słonecznego. Jako wyposażenie dodatkowe dostępny jest potrójny przeszklony szyberdach wraz ze specjalnymi zasłonkami. Elektryczne sterowanie Wielofunkcyjne systemy elektronicznego sterowania zrewolucjonizowały w ciągu ostatnich kilku lat projektowanie samochodów. Impuls elektryczny powoli wypiera części mechaniczne z układu napędowego oraz elementów bezpieczeństwa. Więcej podzespołów może być sterowanych bez użycia siły, ponieważ zastosowane wiązki typu Multiplex czynią cały system bardzo prostym i łatwym w obsłudze. Obsługa tych urządzeń nie nastręcza kierowcy Citroena C8 żadnych problemów. Łączenie kilku systemów w jeden najlepiej odzwierciedla system audio, który w C8 podnosi natężenie dźwięku wraz ze wzrostem prędkości auta. Wspólnie funkcjonuje też system zamykania drzwi, okien i szyberdachów &#8211; wszystko dzieje się automatycznie po naciśnięciu guzika w pilocie. Można także niezależnie otwierać i zamykać boczne przesuwane drzwi. Większość elementów elektronicznych jest umieszczona w desce rozdzielczej. W znacznym stopniu ułatwiają one jazdę tym dużym, rodzinnym samochodem. Radio współpracuje z ośmioma głośnikami i może być obsługiwane przyciskami umieszczonymi w kierownicy. Funkcje odbiornika radiowego wyświetlane są na niezależnym wyświetlaczu. W samochodach wyposażonych w system nawigacji ciekłokrystaliczny ekran o średnicy 7 cali może służyć jako telewizor i wyświetlać filmy video, oczywiście tylko wtedy, gdy auto stoi na parkingu. Cały system obsługiwany jest pilotem znajdującym się w konsoli środkowej między przednimi fotelami. Jazda to przyjemność Przestronność wnętrza pozwala na zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą. Wszechstronna regulacja fotela i kierownicy sprawia, że można ustawić pozycję jak w wysokim vanie lub jak w samochodzie osobowym. Kierowca ma doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Fotel kierowcy daje się regulować w promieniu 22 cm (przód-tył) oraz 5 cm (góra-dół). Koło kierownicy regulowane jest w dwóch płaszczyznach, w promieniu 4 cm. Silniki &#8211; ekonomiczne i nowoczesne W Citroenie C8 mamy do wyboru dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. &#8226; Silnik 2.2i 16V ma 116 kW (160 KM) przy 5 650 obr/min. Jego moment obrotowy 217 Nm osiągany jest już przy 3 900 obr/min. C8 jest pierwszym modelem Citroena, który oferuje tę jednostkę. Jest to najnowsza konstrukcja, która zapewnia ogromną przyjemność z jazdy dzięki dużej elastyczności na wszystkich przełożeniach. &#8226; Wersja 3.0 V6 to połączenie mocy i wspaniałych osiągów. Sześciocylindrowa jednostka znana jest już z flagowej limuzyny Citroena &#8211; modelu C5. Moc tego silnika to 150 kW (208 KM)przy 6 000obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 285 Nm przy 3 750 obr/min. &#8226; Wysokoprężny silnik 2.0 16V HDi rozwija moc 79 kW (109KM) przy 4 000 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy, to 270 Nm już przy 1 750 obr/min. Tak duży moment pozwala na dynamiczną jazdę już przy niskich obrotach (190 Nm osiągane jest już przy 1 250 Nm!) Specjalnie dopracowany układ dolotowy powietrza sprawia, że paliwo jest spalane bardzo dokładnie, co przekłada się na podniesienie mocy i obniżenie zużycia oleju napędowego, a także redukcję substancji toksycznych w spalinach. Ta jednostka kierowana jest do osób ceniących sobie oszczędną jazdę, wygodę i przyjemność podróżowania. &#8226; Motor 2.2 16V HDi osiąga moc 94 kW (130 KM) przy 4 000 obr/min, a moment obrotowy to aż 314 Nm przy 2 000 obr/min. Wykorzystano w nim najnowsze technologie, między innymi zmienną geometrię turbiny oraz innowacyjny układ dolotowy powietrza, a także dwa wałki równoważące, których zadaniem jest minimalizacja wibracji układu napędowego. Zalety tego silnika z pewnością docenią kierowcy przywiązujący wagę do doskonałych osiągów a jednocześnie pragnący jeździć ekonomicznie. Automatyczna, sekwencyjna skrzynia biegów Skrzynia biegów zastosowana w C8 samoczynnie dostosowuje się do stylu jazdy i upodobań kierowcy. Może on zmieniać przełożenia automatycznie lub ręcznie. Przynosi to wymierne korzyści w zakresie komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Skrzynia automatyczna z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń jest stosowana w wersji z silnikiem 3.0 V6. Godny zaufania Technologie zastosowane w Citroenie C8 są godne zaufania bardziej niż kiedykolwiek. Jego wyposażenie i właściwości jezdne usatysfakcjonują nawet najbardziej wymagających użytkowników. Z przodu zastosowano zupełnie nowy układ zawieszenia, co zaowocowało zmniejszeniem średnicy zawracania w porównaniu do poprzedniego modelu &#8211; Evasion. Bardzo dużo uwagi poświęcono także elementom bezpieczeństwa, do których zaliczyć można między innymi cztery tarcze hamulcowe, ( przednie wentylowane ) współpracujące z systemem ABS, a także systemem wspomagania nagłego hamowania (automatycznie włączają się wtedy światła awaryjne). Wersje z silnikami 2.2i 16V, 3.0i V6 i 2.2 HDi są wyposażone w systemy kontroli trakcji (ASR i ESP), zaś te, które mają w standardzie aluminiowe obręcze kół, otrzymały automatyczny czujnik ciśnienia w oponach sygnalizowany komunikatem na wyświetlaczu i ostrzegawczym dźwiękiem. System elektroniczny pozwala kierowcy na indywidualne ustawienie prędkości maksymalnej &#8211; po jej osiągnięciu włącza się sygnał ostrzegawczy. Inny system pomaga w parkowaniu. Cztery czujniki umieszczone w tylnym zderzaku przekazują sygnały o przeszkodach podczas manewrowania na wstecznym biegu. Podczas zbliżania się do przeszkody przerywane dźwięki stają się coraz bardziej intensywne, aż wreszcie przechodzą w sygnał ciągły, co oznacza, że dalej cofać nie wolno. Czujniki zaczynają działać automatycznie po wrzuceniu wstecznego biegu. Efektywne, inteligentne oświetlenie Przednie reflektory modelu C8 maja eliptyczny kształt. Średnica przednich kloszy wynosi aż 70 mm. Zapewnia to szczególną efektywność oświetlenia drogi, zwłaszcza w zasięgu od 20 do 75 metrów przed samochodem. W reflektorach standardowo montowane są światła przeciwmgłowe. Ekskluzywne wersje C8 wyposażone są w światła ksenonowe. Zapewniają one o wiele lepsze oświetlenie drogi w porównaniu ze standardowymi światłami halogenowymi, nie powodując jednocześnie nadmiernego oślepiania innych uczestników ruchu. Współpracuje z nimi korektor zasięgu oświetlenia, automatycznie dopasowujący wiązkę światła do rozmieszczenia ciężaru w samochodzie. Seryjnie instalowany automatyczny system włącza światła mijania przy słabej widoczności, podczas intensywnych opadów oraz gdy czujnik deszczu automatycznie uruchamia wycieraczki. Nadwozie odporne na uderzenia Nowy C8 to wspólny projekt grupy PSA (Peugeot i Citroen) oraz Fiata. Płyta podłogowa została zaprojektowana w sposób zapewniający spełnienie najsurowszych wymogów bezpieczeństwa, szczególnie EuroNcap. Z przodu umieszczono dwie aktywne strefy zgniotu wyposażone w dwa amortyzatory siły uderzenia oraz elementy ze specjalnej elastycznej stali (HEL &#8211; high elastic limit). Amortyzatory pochłaniają energię kinetyczną i zmniejszają siły działające na pasażerów podczas zderzenia przy dużej prędkości, zaś podczas kolizji parkingowej (do 15 km/h) minimalizują jej skutki. Środkową część wnętrza pojazdu przed uderzeniami bocznymi chroni klatka bezpieczeństwa. Siła uderzenia rozkłada się wtedy na specjalnie wzmocnionej konstrukcji nadwozia. W przednich drzwiach umieszczono dodatkowe wzmocnienia pochłaniające energię podczas zderzenia. W przedniej części nadwozia użyto nowych materiałów i opracowano specjalny kształt maski, co ma zapewnić jak najlepszą ochronę pieszego w razie wypadku. W standardzie pasażerów C8 chroni aż sześć poduszek powietrznych. Dwie przednie mają dwa poziomy napełniania &#8211; w zależności od siły uderzenia. Poduszki boczne w oparciach przednich foteli chronią klatkę piersiową pasażerów, a dwie kurtyny powietrzne zabezpieczają głowę kierowcy, pasażera oraz wszystkich siedzących w trzech rzędach foteli. C8 to pierwszy van, który w taki sposób zabezpiecza wszystkich pasażerów na pokładzie. W prawej części deski rozdzielczej znajduje się wyłącznik poduszki powietrznej po stronie pasażera, który pozwala przewieźć bezpiecznie dziecko tyłem do kierunki jazdy na przednim fotelu. Każde z siedzeń jest wyposażone w trzypunktowy pas bezpieczeństwa, a w pierwszym i drugim rzędzie także w pirotechniczne napinacze. Dziecko - ważny pasażer Citroen bardzo dużą wagę przywiązuje także do bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów. Kierowca C8 ze swojego miejsca może zablokować otwieranie tylnych drzwi i okien, co jest bardzo istotne w czasie podróży z dziećmi. Mechanizmy otwierania tylnych okien i drzwi mają zabezpieczenie przed przycięciem palców &#8211; same blokują się, jeśli natrafią na opór podczas zamykania. Boczne fotele w drugim rzędzie są wyposażone w mocowania Isofix. Wysuwane dodatkowe lusterko daje rodzicowi za kierownicą możliwość obserwowania dzieci bez konieczności odwracania się. Dodatkowe korzyści dla środowiska W trosce o środowisko Citroen skonstruował model C8 z materiałów, które w 90 procentach dają się ponownie przetworzyć. Środowisko naturalne chronione jest także podczas codziennej eksploatacji samochodu, poprzez niskie zużycie paliwa. Oczywiście obniża to koszty jego eksploatacji. W niedrogim utrzymaniu tego auta mają także swój udział rzadkie przeglądy okresowe, które zalecane są co 30 tys. km z silnikami benzynowymi i co 20 tys. km z jednostkami diesla. C8 otrzymał 12 letnią gwarancję perforacyjną i 3 lata gwarancji na powłokę lakierniczą. Przed kradzieżą chroni go immobiliser ze zmiennym kodem, który samoczynnie uaktywnia się po 30 sekundach od otwarcia drzwi. Automatyczny zamek zamyka wszystkie drzwi, gdy tylko samochód rusza z miejsca. Zamki są zaryglowane aż do momentu ich ręcznego odblokowania. <strong>Źródło: Citroen Polska</strong>
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .