Elektryczny Golf zwiększa moc i zasięg

Rywalizacja wśród pojazdów napędzanych energią elektryczną w równym stopniu rozgrywa się na konie mechaniczne czy sekundy, jak i kilometry, jakie dany model jest w stanie przejechać bez konieczności doładowywania baterii. Volkswagen w elektrycznym Golfie poprawił wszystkie te parametry.

Na wystawie w Los Angeles Volkswagen zaprezentował odświeżoną wersję swojego kompaktowego modelu, który jednak jak na razie nie został jeszcze dopuszczony do ruchu, tak więc nie wiadomo, kiedy zadbiutuje na światowych rynkach.

Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg e-Golfa po liftingu wynosi 300 km. W e-Golfie z roku modelowego 2017 Volkswagen zastosował nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu godziny naładować do 80% pojemności. W nocy albo podczas pobytu w pracy, korzystając z tzw. Wallboxu (AC/7,2 kW), akumulatory auta można napełnić do pełnej pojemności w ciągu sześciu godzin. 

Napęd elektryczny e-Golfa będzie teraz jeszcze efektywniejszy niż w poprzedniej wersji modelu. Silnik elektryczny po drobnych korektach generuje moc 100 kW, czyli o 15 kW większą niż w poprzedniku. Wzrósł również maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego – z 270 Nm do 290 Nm. Średnie zużycie energii przez e-Golfa wynosi 12,7 kWh/100 km. Volkswagen poprawił również osiągi e-Golfa z roku modelowego 2017. Czterodrzwiowe auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 9,6 s. Prędkość maksymalna auta wzrosła do 150 km/h. 

Zmiany stylistyczne w elektrycznym Golfie są identyczne jak w przypadku wersji po liftingu, która została zaprezentowana w ubiegłym tygodniu. Mamy więc zmodyfikowany przód i tył nadwozia, nowe reflektory wykonane w technice LED oraz z nowymi diodowymi lampami z tyłu. Nowością w e-Golfie jest również cyfrowy wyświetlacz Active Info Display, który zastępuje klasyczne zegary. Ponadto e-Golf został wyposażony w system multimedialny, który może być obsługiwany przez kierowcę przy pomocy gestów. Do seryjnego wyposażenia należy system nawigacji Discover Pro z 9,2-calowym ekranem.

Wśród systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy w wersji z roku modelowego 2017 znalazły się system wspomagający jazdę w korku Traffic Jam Assist (z funkcją autonomicznej jazdy do 60 km/h), system rozpoznawania pieszych z funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City), a także asystent Emergency Assist (automatyczne zatrzymywanie pojazdu gdy kierowca np. straci przytomność). 

Dodano: 7 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Volkswagen
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .