Ford Focus RS - wreszcie konkretna specyfikacja

Wczoraj po godzinie 14 światło dzienne ujrzał Ford Focus RS. Długo na niego czekaliśmy i podsycaliśmy sobie apetyt różnymi plotkami i zapowiedziami. Co ciekawe, nawet tuż po prezentacji nie było do końca jasne, czym charakteryzuje się ta elektryzująca nowinka. Na szczęście z biegiem czasu wszystko zaczyna się krystalizować.

Wczoraj po godzinie 14 światło dzienne ujrzał Ford Focus RS. Długo na niego czekaliśmy i podsycaliśmy sobie apetyt różnymi plotkami i zapowiedziami. Co ciekawe, nawet tuż po prezentacji nie było do końca jasne, czym charakteryzuje się ta elektryzująca nowinka. Na szczęście z biegiem czasu wszystko zaczyna się krystalizować.

Zacznijmy od tego, co najważniejsze i co budziło najwięcej pytań - silnik. Otóż pod maską modelu Ford Focus RS pojawi się silnik 2.3 EcoBoost z turbodoładowaniem o mocy ponad 315 KM. Nie wiadomo jak wygląda moment obrotowy, ale podejrzewamy, że osiągnie poziom około 430-440 Nm. Napęd będzie kierowany na cztery koła za pośrednictwem nowej manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach.

Jeśli chodzi o napęd, jest on naprawdę ciekawy i przyniesie prawdziwą rewolucję. Poprzednie modele posiadały napęd na przednią oś, który był co prawda rewelacyjny i świetnie radził sobie z mocą, ale nie ukrywajmy, wszystko idzie w kierunku zwiększenia osiągów, a przedni napęd w tym nie pomaga. Nie pomaga to również z walką z konkurencją, a ta robi się coraz potężniejsza. Wracając do napędu.

Ford zastosował napęd AWD z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego, co zdaniem producenta "przeniesie prowadzenie na zupełnie inny poziom". System posiada dwa elektronicznie sterowane sprzęgła przy każdej stronie tylnego dyferencjału i pozwala przekierować do 70 procent napędu na tylną oś. Co więcej, w zależności od sytuacji, na każde tylne koło może przypaść nawet 100 procent mocy, więc kontrola i szaleństwo będzie na najwyższym poziomie.

W standardzie Ford Focus RS dostanie 19-calowe felgi z oponami Michelin w rozmiarze 235/35 R19. W standardzie są to opony Pilot Super Sport, zaś w opcji można pokusić się o wyczynowe gumy Pilot Sport Cup 2. Na uwagę zasługuje także układ wydechowy, który jest zwieńczony przez dwie potężne końcówki z elektronicznie kontrolowanymi przepustnicami, które kontrolują zarówno dźwięk, jak i przepływ spalin regulując ciśnienie. We wnętrzu mamy fotele Recaro, system SYNC, 10-głośnikowy system audio Sony i wiele sportowych dodatków.

A jak Wam podoba się nowy Ford Focus RS?

Dodano: 9 lat temu,
autor: Kamil Rogala,
zdjęcia: Materia³y prasowe Ford
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .