Hyundai Xcent - kolejny maluch z Indii
Na Auto Expo 2014 zadebiutowało kilka ciekawych modeli, których nie uświadczymy na rynku europejskim. A szkoda, gdyż niektóre propozycje w Polsce miałyby szanse sukcesu. Czy nowy Hyundai Xcent również spotkałby się ze sporym zainteresowaniem?
Na Auto Expo 2014 zadebiutowało kilka ciekawych modeli, których nie uświadczymy na rynku europejskim. A szkoda, gdyż niektóre propozycje w Polsce miałyby szanse sukcesu. Czy nowy Hyundai Xcent również spotkałby się ze sporym zainteresowaniem?Hyundai Xcent powstał na bazie modelu i10, co widać na pierwszy rzut oka. Doczepiono jedynie niewielki plecak i zastosowano kilka zabiegów stylistycznych. W oświadczeniu prasowym producent wspomina: "Model Xcent to światowej klasy produkt opracowany specjalnie na rynek indyjski. Xcent symbolizuje zobowiązanie Hyundaia wobec Indii by zaoferować auto światowej klasy."
Słowa bardzo szumne i ambitne. Model Hyundai Xcent mierzy niespełna 4 metry długości i będzie konkurował z innymi autami w tym segmencie, tj. Maruti Suzuki Dzire czy też Honda Amaze. Warto również wspomnieć o zaprezentowanym niedawno modelu Tata ZEST oraz zapowiedzianym Fordzie Figo.
Nowość pojawi się na rynku indyjskim już w marcu, zaś pod maską pojawią się dwa silniki: wysokoprężny o pojemności 1,1-litra oraz benzynowy o pojemności 1,2-litra.