Nowe Audi Q7 z wydajnym dieslem

Na rynku pojawiło się właśnie nowe Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro, czyli kolejny, wyjątkowo efektywny wariant tego modelu z silnikiem diesla. Nowa jednostka napędowa to nie tylko niskie zużycie paliwa – nawet 5,5 l/100 km - ale również powód do obniżenia ceny podstawowej serii Q7 do ok 270 tysięcy złoty. Od września auto jest dostępne w sprzedaży.

Na rynku pojawiło się właśnie nowe Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro, czyli kolejny, wyjątkowo efektywny wariant tego modelu z silnikiem diesla. Nowa jednostka napędowa to nie tylko niskie zużycie paliwa – nawet 5,5 l/100 km - ale również powód do obniżenia ceny podstawowej serii Q7 do ok 270 tysięcy złoty. Od września auto jest dostępne w sprzedaży.

 

Wydajność nowego silnika jest przełomowa: spalanie wersji 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM), w cyklu mieszanym to tylko 5,5 l/100 km. W konsekwencji tego, nowe Audi Q7 wypada dobrze także pod względem bilansu środowiskowego – emituje zaledwie 144 g dwutlenku węgla na kilometr. Ze zużyciem paliwa mniejszym nawet o 28 procent w porównaniu z poprzednim modelem, jego wydajność nie ma sobie równych wśród pojazdów konkurencji. Nowe Audi Q7 jest symbolem „przewagi dzięki technice”: łączy wysoką wydajność z doskonałymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 216 km/h.

 

Dzięki wykorzystywaniu przez konstruktorów z Ingolstadt najlepszych rozwiązań technicznych, modele Audi z przydomkiem „ultra“ uzyskują rekordowe wartości pod względem spalania oraz emisji CO2 i są najbardziej wydajnymi samochodami w swoich segmentach. W przypadku serii modelowej Q7, efektywny, wysokoprężny silnik „ultra“, to trzeci wariant silnikowy, dołączający na rynku europejskim do dwóch jednostek: 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM) i 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM).

Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro o mocy 160 kW (218 KM) i momencie obrotowym 500 Nm dostępnym od 1250 do 3000 obr./min., jest zorientowane na wyjątkowo niskie zużycie paliwa i różni się kilkoma detalami od mocniejszej jednostki 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM). Niezbędnych zmian dokonano przede wszystkim w sposobie zarządzania silnikiem. Dotyczą one m.in. pracy pompy wodnej, chłodnicy olejowej oraz procesu spalania.

Dodano: 8 lat temu,
autor: Volkswagen Group Polska sp. z o.o.,
zdjęcia: Materia³y prasowe Audi
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .