Porsche dostarczyło w marcu ponad 20 tys. samochodów

W marcu klienci z całego świata odebrali 20 222 nowe samochody Porsche, o 31,5% więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. W pierwszym kwartale producent dostarczył rekordową liczbę 51 102 aut sportowych, co stanowi ponad 32-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

W marcu klienci z całego świata odebrali 20 222 nowe samochody Porsche, o 31,5% więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. W pierwszym kwartale producent dostarczył rekordową liczbę 51 102 aut sportowych, co stanowi ponad 32-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

„W minionym kwartale kontynuowaliśmy ubiegłoroczne sukcesy – po raz pierwszy dostarczyliśmy ponad 50 tysięcy nowych samochodów w ciągu trzech miesięcy. To znak naszego dalszego solidnego wzrostu” – powiedział Bernhard Maier, Członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Porsche AG. „Sprzedaż modelu Macan przekroczyła wszelkie oczekiwania. W ciągu roku od premiery znalazł on 62 644 nabywców. Około trzy czwarte z nich to nowi klienci Porsche. Nasz kompaktowy SUV znajduje nabywców wśród ludzi młodszych niż przeciętny klient Porsche na świecie”.

W marcu samochody Porsche cieszyły się dużym wzięciem na całym świecie.
W Chinach firma dostarczyła 4 138 aut (+19,5%). Coraz więcej tamtejszych nabywców decyduje się na zakup „911” – sprzedaż sportowej ikony w Państwie Środka wzrosła o jedną trzecią. Na rynku USA przekazano klientom 4 291 samochodów, o blisko 13% więcej niż przed rokiem. Znaczący wzrost popularności modeli 911, Boxster, Cayman, Cayenne, Macan i Panamera odnotowano również w Europie, gdzie dostarczono 8 054 pojazdów (+53%).

Także w Polsce sportowa marka umacnia swoją pozycję. W pierwszym kwartale br. zarejestrowano 149 nowych samochodów Porsche, w tym aż 26 egzemplarzy modelu 911 – blisko dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku 2014. Sprzedaż kompaktowego SUV-a Macan wzrosła z 6 do 43 sztuk. Niezmiennie, największą popularnością cieszy się model Cayenne, który trafił w ręce 53 nabywców (-66,7%). Spadek zainteresowania, rzutujący na wyniki całej marki, jest tu uzasadniony brakiem okienka podatkowego, które obowiązywało w pierwszym kwartale ub.r.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Porsche Polska,
zdjęcia: Materia³y prasowe Porsche
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .