Land Rover Discovery Sport - sport w terenie?

Przed laty Land Rover znany był z samochodów terenowych, dziś zaś w ofercie znajdziemy luksusowe crossovery oraz auta, które mają w sobie sporo sportowych genów. Podobnie jest z najnowszym modelem Land Rover Discovery Sport, który zadebiutował na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Przed laty Land Rover znany był z samochodów terenowych, dziś zaś w ofercie znajdziemy luksusowe crossovery oraz auta, które mają w sobie sporo sportowych genów. Podobnie jest z najnowszym modelem Land Rover Discovery Sport, który zadebiutował na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Start sprzedaży zaplanowano na początek przyszłego roku. Po kilku kolejnych miesiącach dowiemy się, czy brytyjska nowość pokona takich konkurentów, jak Mercedes GLK, Audi Q5 czy też BMW X3. Jeśli chodzi o wymiary, nowość ma rozstaw osi na poziomie 2741 mm i mierzy 4590 mm długości czyli o 91 mm więcej niż w niepisanym poprzedniku, Freelanderze. To, co z pewnością wyróżni propozycję LR od konkurencji to dodatkowe siedzenia z tyłu, które teraz biją rekordy popularność i często przesądzają o zakupie.

Układ 5+2 z pewnością podniesie funkcjonalność auta, nawet jeśli ostatni rząd pomieści tylko niskich pasażerów. Jeśli chodzi o stylistykę, ta jest na bardzo wysokim poziomie i łączy elementy z topowego Range Rovera oraz mniejszego Evoque. Mamy rozciągnięte światła, opadający ku tyłowi dach, zwarty i kompaktowy tył oraz podkreślony słupek C. We wnętrzu jest spokojnie, elegancko i bez zbędnych atrakcji.

W wyposażeniu nie zabraknie 8-calowego wyświetlacza dotykowego, nawigacji satelitarnej z kontrolą głosową, łączności WiFi oraz wielu trybów jazdy w terenie. Jeśli chodzi o dodatki dotyczące bezpieczeństwa, auto zostanie wyposażone w systemy Lane Departure Warning, Autonomous Emergency Braking, Traffic Sign Recognition, Tow Assist oraz Tow Hitch Assist. Land Rover wspomina również o prześwicie rzędu 212 mm. A co znajdziemy pod maską modelu Land Rover Discovery Sport?

Na rynku w Europie Land Rover zaoferuje turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.2 generujący 190 KM kierowanych na wszystkie koła za pośrednictwem 9-biegowej skrzyni automatycznej lub 6-biegowej manualnej. Nieco później do oferty wskoczą dwa kolejne turbodoładowane silniki Diesla oraz wersje z napędem na przednią oś.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .