Nissan Juke NISMO dla wariatów debiutuje w Paryżu

Nissan postanowił reaktywować znaną przed laty submarkę NISMO. Pierwszym dzieckiem, które dostanie pakiet dodatków z tej serii jest Nissan Juke NISMO. Sprawdźmy, jak zmienił się zwariowany Juke.

Nissan postanowił reaktywować znaną przed laty submarkę NISMO. Pierwszym dzieckiem, które dostanie pakiet dodatków z tej serii jest Nissan Juke NISMO. Sprawdźmy, jak zmienił się zwariowany Juke.

Auto zadebiutowało już co prawda w zeszłym roku jako projekt koncepcyjny na Salonie Samochodowym w Tokio, ale to dopiero na Salonie Samochodowym w Paryżu odbyła się oficjalna premiera wersji produkcyjnej. Nissan Juke NISMO trafi do europejskich salonów już na początku 2013 roku.

Jeśli jednak ktoś spodziewa się, że mały Juke dostanie silnik o mocy 300 czy 400 KM powinien zejść na ziemię. Za napęd małego Juke'a NISMO będzie odpowiedzialny poprawiony silnik DiG-T 1,6-litra z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moc jednostki została podniesiona do 200 KM przy 6000 obr./min, zaś moment obrotowy to 250 Nm osiągany między 2400 a 4800 obr./min.

Nissan zaoferuje model Juke NISMO w wersji z napędem na przednią oś oraz na cztery koła. W późniejszym czasie do wyboru będzie również skrzynia CVT. Model z napędem na przednią oś przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,8 sekundy zaś prędkość maksymalna to 215 km/h. W wersji z napędem na cztery koła przyspieszenie do "setki" zajmuje 8,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna spada do 200 km/h.

Z zewnątrz Nissan Juke NISMO dość poważnie różni się od standardowej wersji. Po pierwsze można zauważyć zestaw aerodynamiczny, nowy, agresywniejszy przedni zderzak ze spojlerem oraz światłami LED do jazdy dziennej. Nie zabrakło również napompowanych nadkoli, listew progowych czy zmodyfikowanego grilla.

Z tyłu w oczy rzuca się nowy zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem oraz pojedynczą końcówką układu wydechowego. Nie zabrakło spojlera na dachu oraz kilku akcentów w czerwonym kolorze, zaś całości dopełnia nowy zestaw 18-calowych felg z oponami w rozmiarze 225/45 R18. Wewnątrz znajdziemy poprawioną kierownicę z nowym obszyciem, sportowe pedały, wskaźniki i dodatki.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .