Nowa Toyota Auris oraz Auris Hybrid pokazane

Toyota postanowiła ujawnić szczegółowe informacje na temat nowych modeli Auris oraz Auris Hybrid. Jako następca słynnej Corolli nowa Auris ma twardy orzech do zgryzienia. Czy poradzi sobie na rynku kompaktowych hatchbacków?

Toyota postanowiła ujawnić szczegółowe informacje na temat nowych modeli Auris oraz Auris Hybrid. Jako następca słynnej Corolli nowa Auris ma twardy orzech do zgryzienia. Czy poradzi sobie na rynku kompaktowych hatchbacków?

Toyota szumnie zapowiada, że druga generacja modelu Auris została zaprojektowana specjalnie pod europejskiego klienta. Wiadomo zresztą, że rynek w Europie jest dla modelu Auris priorytetowy. Warto również wspomnieć, że auto będzie produkowane razem z modelem Avensis w fabryce Toyoty w Wielkiej Brytanii w Burnaston.

Już jakiś czas pisaliśmy o tym modelu (np. tutaj oraz tu), ale dopiero teraz Toyota postarała się o publikacje większej ilości informacji na temat nowej Auris. Na rynku europejskim model będzie oferowany z pięcioma jednostkami napędowymi: będą to dwa silniki benzynowe o pojemności 1,33 oraz 1,6-litra, dwie jednostki Diesla o pojemności 1,4 oraz 2,0-litra oraz rozwiązanie hybrydowe.

Zaczynając od początku, 1,33-litrowa jednostka generuje moc 99 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 128 Nm przy 3800 obr./min. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa Toyoty Auris z tym silnikiem to 5,4 l/100km. Nieco większa, 1,6-litrowa jednostka charakteryzuje się mocą 132 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 160 Nm. Do kompletu można dobrać standardową 6-biegową skrzynię manualną lub przekładnię MultiDrive S CVT. Manualna wersja zużywa średnio 5,9 l/100km, natomiast MultiDrive S 5,7 l/100km.

W ofercie silników Diesla mamy 1,4-litrową jednostkę D-4D generującą 89 KM oraz 205 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 1800-2800 obr./min. Z manualną skrzynią biegów auto zużywa 3,8 l/100km. Nieco większa, 2,0-litrowa turbodoładowana jednostka D-4D dostarcza 124 KM i zużywa średnio 4,3 l/100km.

Na deser dostajemy jednostkę hybrydową bazującą na 1,8-litrowej jednostce benzynowej, która współpracuje z 60 kW silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 136 KM. Osiągi Toyoty Auris Hybrid w tej wersji nie są powalające - przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,2 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 180 km/ - ale w tym wypadku chodzi o kulturę pracy i oszczędność.

Źródło: Carscoop

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .