Nowy Seat Toledo - podchody się skończyły

Po wielu szczątkowych informacjach, zdjęciach niektórych elementów nadwozia oraz dwóch fotkach całości sprzed kilku dni, hiszpański producent postanowił wyłożyć kawę na ławę i zaprezentował całemu światu nowy model Toledo. Oto kilka nowych zdjęć oraz większa ilość oficjalnych informacji.

Po wielu szczątkowych informacjach, zdjęciach niektórych elementów nadwozia oraz dwóch fotkach całości sprzed kilku dni, hiszpański producent postanowił wyłożyć kawę na ławę i zaprezentował całemu światu nowy model Toledo. Oto kilka nowych zdjęć oraz większa ilość oficjalnych informacji.

“Dzięki wysokiej jakości, wyrazistej tożsamości, wysokim standardom i nadzwyczajnemu stosunkowi wartości do ceny Nowe Toledo ma odnieść sukces” – mówi James Muir, prezes Seat S.A. “Toledo łączy nowoczesny wygląd z niezwykłą funkcjonalnością, dynamiczną jazdę z doskonałą wydajnością. W ten sposób wyobrażamy sobie idealnego sedana. Nasi klienci będą mówić: ‘To wspaniały samochód w super cenie!’”

Oczywiście jesteśmy ciekawi, czy po jakimś czasie użytkownicy będą faktycznie tak zachwyceni nowym dziełem Seata, a w testach okaże się, że to naprawdę świetne auto. Zanim jednak do tego dojdzie sprawdźmy, co takiego oferują Hiszpanie - prawdziwy temperament i radość z jazdy czy stateczność, nuda i poprawność niemieckich kolegów?

Nowe toledo mierzy 4,48 m długości i jest o 4 cm dłuższe od swojego poprzednika z 2004 roku. W przeciwieństwie do Toledo II, który był wyposażony w konwencjonalną pokrywę bagażnika, najnowsza wersja wyposażona będzie w dużą, szeroko otwieraną klapę wędrującą ku górze razem z tylną szybą. Na dobrą sprawę, będzie to typowy liftback, ale nic dziwnego - auto to brat bliźniak nowej Skody Rapid, o czym przekonamy się już wkrótce po prezentacji auta z Czech.

Pod maskę trafią najnowsze jednostki napędowe Grupy Volkswagena. Na liście dostępnych silników znajdują się bardzo wydajne jednostki benzynowe TSI o pojemności 1,2- i 1,4-litra oraz diesel 1,6 TDI Common-Rail. Poza klasyczną manualną skrzynią, nowe Toledo oddaje do dyspozycji także 7-stopniową dwu-sprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DSG, która może być sprzężona z najmocniejszymi silnikami benzynowymi.

Jednostki benzynowe to oferta dla oszczędnych i raczej mało wymagających - moc między 75 KM a 122 KM nie będą oferowały sportowych emocji, ale przecież nie o to w tym aucie chodzi. Jak chwali się producent, wersja Ecomotive będzie emitować zaledwie 116 g/km CO2, a model Ecomotive z silnikiem wysokoprężnym 1,6 TDI dysponujący mocą 105 KM emituje do atmosfery zaledwie 105 g/km CO2.

Niestety producent wolał pochwalić się emisją CO2 do atmosfery zamiast podać przewidywane zużycie paliwa, ale cóż zrobić - takie czasy. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze testy nowego auta, które pokażą czy Seat postawił krok do przodu.

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .