Peugeot 208 GTi już w Polskich salonach

Kilka dni temu polski oddział francuskiej marki opublikował oficjalne ceny podstawowej wersji modelu Peugeot 208 GTi. Sprawdźmy, czy cena jest odpowiednio skalkulowana i co dostaniemy w zamian.

Kilka dni temu polski oddział francuskiej marki opublikował oficjalne ceny podstawowej wersji modelu Peugeot 208 GTi. Sprawdźmy, czy cena jest odpowiednio skalkulowana i co dostaniemy w zamian.

Zacznijmy od ceny, która startuje od poziomu 82 800 złotych. Peugeota 208 GTi można już zamawiać w salonach od 8 maja.

„Następca legendarnego Peugeot 205 GTi to samochód wyjątkowy w naszej gamie – zachowując funkcjonalność cieszącego się niezwykłą popularnością wśród klientów „standardowego” modelu 208, nawiązuje jednocześnie do bogatej tradycji marki w sportach motorowych, zapewniając niezwykłe wrażenia z jazdy między innymi dzięki znanemu z Peugeot RCZ o mocy 200 KM. Przy niewielkiej masie własnej zapewnia to niesamowite osiągi! Ale Peugeot 208 GTi to także auto stylowe – oryginalne sportowe dodatki w kolorze czerwonym zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie, podkreślają wyjątkowy charakter tego modelu.” - mówi Sophie Passard, Dyrektor Marki Peugeot w Polsce.

Nowy Peugeot 208 GTi wygląda dobrze, ale na pierwszy rzut oka nie zdradza swoich sportowych ambicji. Autko waży 1160 kilogramów, więc w porównaniu do poprzednika - 207 GTi - nowy model zrzucił aż 165 kilogramów. Również pod maską znajdziemy więcej koników, które notabene zostały wyciśnięte z tej samej jednostki.

W Peugeot 207 GTi działało 175-konne czterocylindrowe serce z turbodoładowaniem. Pod maską modelu 208 GTi znajdziemy ten sam motor, jednak o sporo wyższej mocy - silnik generuje teraz 200 KM zaś moment obrotowy osiąga teraz wartość 275 Nm. Warto zaznaczyć, że ta sama jednostka gości również w modelu RCZ.

Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz niecałe 7 sekund. Tyle samo czasu potrzeba, aby na piątym biegu przyspieszyć od 80 do 120 km/h. Nie jest źle, ale czy to rewolucja na miarę modelu 205 GTi?

Chyba nie, ale Peugeot twierdzi, że sporo zmian zaszło w układzie jezdnym auta - zmieniono układ kierowniczy, zaś zawieszenie dostało sportowe, sztywniejsze sprężyny oraz amortyzatory. Rozstaw kół na przedniej osi wzrósł o 10 mm, zaś na tylnej o całe 20 mm.

Nowy Peugeot 208 GTi dostanie nowe, 17-calowe felgi aluminiowe obute w opony w rozmiarze 205/45. Z przodu zamontowano ogromne tarcze w rozmiarze 302 mm, z tyłu zaś niewiele mniejsze, 249 mm. W porównaniu do tradycyjnej 208-ki, model GTi nie wyróżnia się krzykliwymi dodatkami - zmiany są raczej gustowne i subtelne.

Producent w swojej informacji prasowej zauważa: "Podstawowe wyposażenie 208 GTi na rynek polski, poza bogatym pakietem oryginalnych sportowych dodatków stylistycznych, obejmuje między innymi automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, system ESP z możliwością pełnej dezaktywacji, regulator i ogranicznik prędkości oraz Multimedialny Ekran Dotykowy."

Dodano: 10 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .