Pierwszy produkcyjny Nissan Juke R - lekkie zmiany

Pojawił się pierwszy produkcyjny model najbardziej zwariowanego crossovera na świecie. Wart 500 tysięcy euro model Nissan Juke R został lekko przeprojektowany, choć nadal wygląda mocno nietypowo, o mocy silnika nawet nie wspominając.

Pojawił się pierwszy produkcyjny model najbardziej zwariowanego crossovera na świecie. Wart 500 tysięcy euro model Nissan Juke R został lekko przeprojektowany, choć nadal wygląda mocno nietypowo, o mocy silnika nawet nie wspominając.

Jakiś czas temu po pokazaniu koncepcyjnej wersji Nissana Juke R, znalazło się wielu wariatów (bardzo bogatych zresztą...), którzy byli w stanie wydać pół miliona euro na samochód wielkości wózka sklepowego. Dziś Nissan powiadomił, że pierwszy produkcyjny Juke R został wyprodukowany, przetestowany i już leci do swojego szczęśliwego właściciela. Nissan powiadomił również, że egzemplarz z numerkiem 002 już jest w produkcji.

Japoński producent przyznał, że precyzyjna cena auta nie jest określona, gdyż zależy ona od indywidualnego zamówienia. Jedno jest pewne - cennik startuje od astronomicznego poziomu 500 tysięcy euro, co jest wartością niemal pięciokrotnie wyższą, niż za konwencjonalny model Nissana GT-R. Czyste wariactwo, lub jak kto woli - czysta głupota.

Produkcyjna wersja Nissana Juke R jest jeszcze mocniejsza niż koncept - pod maską wylądował najnowszy, podwójnie doładowany silnik o pojemności 3,8-litra generujący moc 545 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3 sekundy, zaś prędkość maksymalna tego małego autka to 275 km/h. Oprócz zmian pod maską, również wygląd auta został delikatnie zmieniony.

"Przedni zderzak oraz listwy boczne zostały całkowicie przeprojektowane, co zazwyczaj zajmuje sporo czasu, jeśli pracuje się na gotowym modelu auta. Postanowiliśmy skrócić ten proces poprzez projektowanie z użyciem technologii 3D tworząc pełnoprawny model naturalnych rozmiarów." - wyjaśnił Darryl Scriven, menadżer zespołu NDE.

Jeśli chodzi o pozostałe modyfikacje, oprócz zmienionego przedniego zderzaka oraz listw progowych, zmianie uległ również tylny zderzak oraz układ wydechowy. Nissan Juke R dostał również wiele dodatków z włókna węglowego. We wnętrzu mamy mnóstwo Alcantary i włókna węglowego, standardowe fotele wymieniono na modele kubełkowe z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .