Porsche Cayenne Turbo S - z wizytą na torze

Niedawno Porsche wzbogaciło swoją ofertę o najmocniejszego SUV-a w kolekcji - Cayenne Turbo S. Zdaniem producenta: "To najszybszy i najbardziej imponujący SUV Porsche, jaki kiedykolwiek powstał." Teraz oprócz kilku zdjęć modelu możemy podziwiać film, w którym Porsche Cayenne Turbo S szaleje na torze.

Niedawno Porsche wzbogaciło swoją ofertę o najmocniejszego SUV-a w kolekcji - Cayenne Turbo S. Zdaniem producenta: "To najszybszy i najbardziej imponujący SUV Porsche, jaki kiedykolwiek powstał." Teraz oprócz kilku zdjęć modelu możemy podziwiać film, w którym Porsche Cayenne Turbo S szaleje na torze.

Porsche Cayenne Turbo S chowa pod maską podwójnie doładowaną jednostkę V8, zaś z zewnątrz można zauważyć liczne modyfikacje stylistyczne. Zacznijmy od silnika, bo tu jest najciekawiej. Zastosowany w Cayenne Turbo S 4,8-litrowy motor zyskał dodatkowe 50 KM oraz 50 Nm momentu obrotowego. Ostateczny wynik 550 KM oraz 750 Nm momentu obrotowego z pewnością poruszy to wielkie auto.

W porównaniu do słabszej wersji Turbo, model Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,2 sekundy szybciej, czyli w czasie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h i dobija teraz do 283 km/h. Zdaniem Porsche, zwiększenie osiągów i mocy nie odbiło się negatywnie na zużyciu paliwa - auto nadal w cyklu mieszanym zużywa średnio 11,5 l/100km.

Topowa wersja Cayenne oprócz większej mocy dostaje również liczne dodatki stylistyczne, takie jak 21-calowe aluminiowe felgi, przyciemnione lampy przednie, jak również lakierowane na czarno wstawki przy lusterkach czy zderzakach. Z tyłu zamiast owalnych, Porsche zamontowało prostokątne końcówki układu wydechowego.

We wnętrzu znajdziemy dodatki z włókna węglowego na desce rozdzielczej, drzwiach oraz konsoli centralnej oraz nową tapicerkę z kontrastującymi przeszyciami. W standardzie Porsche Cayenne Turbo S dostaje powietrzne zawieszenie z aktywnymi stabilizatorami, system sterowania momentem obrotowym, który współpracuje z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Ceny w Niemczech startują od poziomu 151 702 euro.

Na poniższym filmiku możecie ocenić, czy tak wielkie auto może bez skrępowania mówić o sobie, że jest "sportowe".

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .