Przedłużona Panamera i z nowym V6

Na zbliżającej się wystawie samochodowej w Los Angeles Porsche zaprezentuje swoją limuzynę we flagowej wersji Executive z większym rozstawem osi, a także nową, podstawową jednostkę V6 z turbodoładowaniem.

W chwili debiutu rynkowego drugiej generacji Porsche Panamery latem tego roku w ofercie modelu znalazły się trzy wersje silnikowe. Podstawowy wówczas wariant benzynowy (Panamera 4S) ma pod maską sześciocylindrowy silnik o mocy 440 KM. Jeśli kogoś przerażała tak duża dawka koni mechanicznych, już niebawem będzie mógł wybrać słabszą o 110 KM wersję. Nowa bazowa jednostka benzynowa V6, o pojemności trzech litrów, z turbodoładowaniem będzie w stosunku do bazowego modelu poprzedniej Panamery mocniejsza o 20 KM. Inżynierom udało się jednak ograniczyć apetyt na paliwo, który teraz będzie niższy o litr/100 km. Nowy silnik będzie oferowany zarówno w odmianie z napędem na tył, jak i na koła obu osi (Panamera 4). Niestety, nie znamy jeszcze osiągów 330-konnej odmiany Panamery.

Poza wersjami Panamera i Panamera 4 nowa jednostka pojawi się również w topowym wariancie Executive, który ma większy o 150 mm rozstaw osi (3,1 m). Nie tylko jednak większą ilością miejsca dla pasażerów tylnej kanapy kusić będzie wersja Executive. W standardowym wyposażeniu znajdziemy więcej pozycji. Na liście pojawił się np. duży panoramiczny dach, podgrzewane siedzenia z przodu oraz z tyłu z elektroniczną regulacją oraz adaptacyjne zawieszenie z elektronicznym systemem kontroli tłumienia (PASM). Z kolei w najmocniejszej wersji Panamera Turbo Executive znajdziemy jeszcze czterostrefową klimatyzację oraz reflektory w technologii LED z systemem dostosowującym zasięg wiązki światła do prędkości, skrętu kierownicy oraz nadjeżdżających z przeciwka pojazdów, a także skrętną tylną oś i system cichego domykania drzwi (dwa ostatnie również w Panamerze 4S).

Jako opcja wszystkie Panamery w wersji Executive mogą posiadać na wyposażeniu rozbudowaną konsolę centralną dla pasażerów tylnych foteli. Można ją wyposażyć w dwa składane stoliki oraz indukcyjny konektor antenowy dla dodatkowego smartfona. Ponadto dostępna jest najnowsza generacja systemu informacyjno-rozrywkowego dla podróżujących z tyłu. Dwa odłączane, 10,1-calowe ekrany umieszczone w oparciach przednich foteli mają szeroki zakres zastosowań; w razie potrzeby mogą zamienić drugi rząd siedzeń gran turismo w cyfrowe biuro.

Porsche Panamera w wersji Executive będzie oferowane, poza wspomnianym silnikiem V6 o mocy 330 KM, również w wariantach Panamera 4 E-Hybrid (462 KM), Panamera 4S (440 KM) oraz Panamera Turbo (550 KM).

Dodano: 7 lat temu,
autor: Wojtek Traczyk,
zdjęcia: Porsche
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .