Renault Captur i Kadjar w wersjach RS?

Tydzień temu informowaliśmy, że Peugeot rozważa wprowadzenie na rynek nowej generacji modelu 3008 w topowej odmianie GTi. Okazuje się, że tematem sportowych odmian swoich SUV-ów zainteresowany jest również drugi francuski koncern - Renault, który być może poszerzy swoją ofertę o modele Captur oraz Kadjar przygotowane przy współpracy specjalistów z działów Renaultsport oraz Nismo.

Renault, w osobie Bruno Ancelina, wiceprezesa ds. planowania i produktów, potwierdziło, że rozważa poszerzenie gamy modeli Captur i Kadjar o najostrzejsze odmiany silnikowe, w przygotowanie których zaangażowani byliby zarówno inżynierowie sportowej dywizji Renault (Renaultsport), jak i Nissana (Nismo). Bruno Ancelin potwierdził nawet, że powstały już odpowiednie prototypy i że wygląda to całkiem nieźle. Wiceprezes francuskiego koncernu powołał się przy tym na konkurencję, która ma w swojej ofercie już sportowo ukształtowane SUV-y lub crossovery, które przyjęły się na rynku.

Jak na razie jednak nie podjęto jeszcze żadnych konkretów na temat przyszłości Captura czy Kadjara w odmianach RS. Według Ancelina, jeśli któryś z tych modeli otrzyma zielone światło, samo przygotowanie wersji produkcyjnej nie zajmie już zbyt wiele czasu.

Ponieważ Captur i Kadjar dzielą technologię odpowiednio z Nissanami Juke oraz Qashqai, można przypuszczać, że w tym pierwszym przypadku wersja RS byłaby zbliżona do Juke'a Nismo, który napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem turbo o mocy 197 KM, który pozwala rozpędzić się do setki w 7,5 s. Kadjar RS nie miałby swojego odpowiednika w ofercie Nissana, więc dziś trudno jest określić, jakim silnikiem byłby ten waiant napędzany. Zakładamy, że jego moc byłaby o co najmniej kilkadziesiąt koni mechanicznych większa niż mniejszego Captura.

Co więcej, współpraca pomiędzy Renaultsport a Nismo może roztoczyć się również na inne segmenty. Najlepszym przykładem jest tu klasa małych aut, w której Renault posiada Clio RS, zaś Nissan póki co nie ma odmiany Nismo modelu Micra.

Przy okazji Bruno Ancelin zapowiedział, że Renault będzie starać się o odzyskanie rekordu toru Nurburgring w kategorii przednionapędowych produkcyjnych modeli przez Megane RS. Obecnie rekordowy czas pokonania północnej pętli toru należy do Volkswagena Golfa GTI w odmianie Clubsport S.

Dodano: 7 lat temu,
autor: Wojtek Traczyk,
zdjęcia: Renault
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .