Renault Megane RS Trophy R wygrywa bitwę o Ring!

Wygrywa bitwę, ale wojna nadal trwa i już zapowiadane są rychłe rewanże, m.in. ze strony Seata. Wczoraj pisaliśmy o świetnym wyniku BMW M4 na torze Nurburgring Nordschleife, zaś chwilę potem na jaw wyszła informacja o pobiciu rekordu okrążenia przez Renault Megane RS.

Wygrywa bitwę, ale wojna nadal trwa i już zapowiadane są rychłe rewanże, m.in. ze strony Seata. Wczoraj pisaliśmy o świetnym wyniku BMW M4 na torze Nurburgring Nordschleife, zaś chwilę potem na jaw wyszła informacja o pobiciu rekordu okrążenia przez Renault Megane RS.

Oczywiście nie chodzi o najlepszy czas okrążenia w ogóle, ale o najlepszy wynik w klasie samochodów przednionapędowych. Otóż Renault Megane RS 275 Trophy R wykręciło rewelacyjny czas 7 minut oraz 54 sekund (dokładnie 7:54,360), co jest najlepszym wynikiem auta produkcyjnego z przednim napędem. Co ciekawe, wspominane wczoraj BMW M4 osiągnęło czas jedynie o dwie sekundy lepszy. Wydaje się, że wynik Bawarczyków trochę blednie. Oni mieli mocne tylnonapędowe coupe z 3-litrowym silnikiem o mocy 431 KM, Francuzi zaś niewielkiego i dużo słabszego hatchbacka z przednim napędem.

Wynik, który jest jak najbardziej godny podziwu pokazuje również, że nowoczesne hot hatche z napędem na przednią oś, w odpowiednich rękach naprawdę potrafią namieszać na torze i dają mnóstwo frajdy. Często pojawiały się komentarze, że auta z napędem na przednią oś nie mogą być sportowe. Teraz powinien zmienić zdanie. Wróćmy jednak do głównego bohatera, który pod maską skrywa 2-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik generujący 275 KM przy 5500 obr./min oraz 360 Nm osiąganych pomiędzy 3000 a 5000 obr./min.

Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa to tylko 7,5 l/100 km, ale zapewne nikt nie będzie się tym przejmował szalejąc na torze. Bazą samochodu jest pucharowe podwozie z utwardzonym i wzmocnionym zawieszeniem oraz dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Opcjonalnie Renault Megane RS 275 Trophy R może zostać wyposażone w regulowane amortyzatory Öhlins Road & Track, stalowe sprężyny oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

Co więcej, można zamówić specjalne 19-calowe felgi Speedline Turini w czarnym kolorze. Jeśli chodzi o inne dodatki, tu jest skromnie. Oprócz kilku akcentów na nadwoziu mamy również specjalne naklejki i nakładki. We wnętrzu mamy listwę na progu z numerem wersji limitowanej, skórzaną tapicerkę ze wstawkami z Alcantary, sportowe fotele Recaro z czerwonymi przeszyciami oraz nowy drążek zmiany biegów.

Renault Megane RS 275 Trophy R będzie sprzedawany na 20 wybranych rynkach na świecie w cenie startującej od poziomu 38 tysięcy euro.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .