Skoda Octavia - silniki i wersje wyposażenia

Rynkowy przebój w nowej odsłonie. Skoda odsłoniła karty związane z nową Octavią, chociaż nie wszystkie. Znamy już specyfikacje wyposażenia i silników, ale to co najbardziej zainteresuje klientów, czyli cenę poznamy w najbliższych dniach.

Rynkowy przebój w nowej odsłonie. Skoda odsłoniła karty związane z nową Octavią, chociaż nie wszystkie. Znamy już specyfikacje wyposażenia i silników, ale to co najbardziej zainteresuje klientów, czyli cenę poznamy w najbliższych dniach.

Debiut Octavii jest przewidziany na początkowe tygodnie marca i wtedy też będzie można odebrać pierwsze zamówione modele. Na razie importer uchylił rąbka tajemnicy i podał tylko informacje, jakie wersje wyposażeniowe się pojawią i co w nich otrzymamy.

Najniższą odmianą Skody Octavii będzie wersja Active (wcześniej Classic), w której znajdziemy ESP, klimatyzację manualną, 7 poduszek powietrznych, radio bez możliwości użycia napędu CD (będzie za to wejście na dodatkowe urządzenie np. pendrive), elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Kolejna wersja to Ambition (wcześniej Ambiente), a w niej czekają na nas dodatkowo czujniki cofania, radio 2 DIN z odtwarzaczem CD i slotem na karty SD, 16-calowe alufelgi, podłokietniki z przodu i z tyłu, wielofunkcyjna skórzana kierownica oraz światła przeciwmgłowe.

Najwyższą jak na razie wersją wyposażenia, podobnie jak we wcześniejszej generacje będzie Elegance, i tu już robi się ciekawie, ponieważ dostaniemy w niej 17-calowe alufelgi, dwustrefową automatyczną klimatyzację, dodatkowe czujniki parkowania z przodu, radio o przekątnej 5,8 cala z kolorowym dotykowym ekranem, czujnik deszczu w przedniej szybie i elektrycznie składane lusterka.

Na bardzo długiej liście wyposażenia dodatkowego Skody Octavii, znajdziemy cały arsenał elektroniki z magazynów Volkswagena, a mianowicie np. układ monitorujący zmęczenie kierowcy, system wspomagający utrzymanie pasa ruchu, aktywny tempomat z radarem i systemem utrzymującym bezpieczną odległość od poprzedzającego auta, czy zestaw multimedialny z ekranem o przekątnej 8 cali.

Potwierdzono gamę jednostek napędowych, które obejmują silniki benzynowe o mocach od 86 KM (1.2 TSI) do 180 KM (1.8 TSI) i silniki wysokoprężne od 90 KM (1.4 TDI) do 150 KM (2.0 TDI). Jest również potwierdzona informacja odnośnie wersji sportowej RS, która pojawi się na przełomie 2013 i 2014 roku. Obecna odmiana sportowa Octavii posiada 200 – konny silnik benzynowy i 170 – konny Diesla, więc te moce powinny być utrzymane, a być może podniesione.

Planowana jest również odmiana GreenLine (1.6 105 KM), a także wersja z napędem 4x4. Silniki będzie można połączyć z 5- lub 6- biegowymi skrzyniami manualnymi lub też dwusprzęgłową skrzynią DSG o sześciu lub siedmiu przełożeniach.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Mateusz Dêbski
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .