Toyota Crown Royal i Athlete oficjalnie pokazane

Jeden z najstarszych modeli Toyoty, oferowany na rynku w Japonii już od 1955 roku wjechał właśnie na tamtejszy rynek pod postacią czternastej generacji. Sprawdźmy co oferują obie wersje tego interesującego auta.

Jeden z najstarszych modeli Toyoty, oferowany na rynku w Japonii już od 1955 roku wjechał właśnie na tamtejszy rynek pod postacią czternastej generacji. Sprawdźmy co oferują obie wersje tego interesującego auta.

Pomijając oczywiste podobieństwa do innych modeli warto zwrócić uwagę na to, że Toyota Crown ma mniej więcej takie same wymiary jak Mercedes-Benz Klasy E mierząc 4895 mm długości. Auto oferowane jest w dwóch wersjach: bardziej komfortowej i luksusowej Royal oraz sportowej i agresywnej Athlete.

Oczywiście zdaniem producenta oba modele oferują bardzo atrakcyjną stylistykę zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz oraz nowoczesne jednostki napędowe z nową hybrydą bazującą na 2,5-litrowym silniku spalinowym na czele. Nie zabrakło również nowinek technicznych takich jak nowy system infomedialny Toyota Multi-Operation Touch.

W porównaniu do wariantu Royal, odmiana Athlete posiada sportowe dodatki do nadwozia, jak również zmieniony przedni grill oraz przeprojektowane zderzaki i listwy progowe. We wnętrzu zmiany koncentrują się na sportowych akcentach i dodatkach. Nie jest to jednak ostentacyjny sportowy samochód, tylko elegancka limuzyna ze sportowym zacięciem.

Do wyboru są trzy jednostki napędowe. Podstawowym silnikiem jest 2,5-litrowy motor benzynowy V6 generujący moc 203 KM oraz moment obrotowy na poziomie 243 Nm. Jednostka ta jest dostępna w obu wariantach, zaś napęd może być przenoszony na tylną oś lub wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej.

Oba modele mogą być także skomponowane z silnikiem hybrydowym bazującym na 2,5-litrowej jednostce czterocylindrowej pracującej w trybie Atkinsona. Z silnikiem spalinowym współpracuje układ elektryczny. Szczytowa moc całości to około 178 KM, moment obrotowy to 221 Nm zaś napęd przekazywany jest tylko na tylną oś.

Na końcu zestawienia jest jeszcze jednostka, która może trafić pod maskę tylko Toyoty Crown Athlete. Mowa tu o 3,5-litrowym silniku V6 o mocy 315 KM oraz 377 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na tylną oś za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. A jak kształtują się ceny poszczególnych modeli?

Toyota Crown Royal z napędem na tylną oś i 2,5-litrowym silnikiem V6 kosztuje w przeliczeniu około 31 300 euro. Topowy model Toyota Crown Athlete z silnikiem 3,5-litra V6 to koszt około 48 300 euro. Niestety auta oferowane są tylko na rynku w Japonii.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .