Mniej znane marki: RAF
Mikrobusy RAF nie są powszechnie znane w Polsce, ale w byłych republikach ZSRR były równie często spotykane, co Żuki i Nysy w Polsce. To ryska fabryka RAF była najważniejszym producentem pojazdów tego typu.
Pierwszy samochód, który opuścił bramy łotewskiej fabryki jest znany jako RAF 651. Był to PAZ o tym samym oznaczeniu, czyli autobus na podwoziu GAZ-a 51, posiadający identyczną przednią część nadwozia. Produkcja ruszyła w 1953 roku, ale już w 1955 roku na bazie tej ciężarówki zbudowano nowy model. Był to RAF 251, autobus mogący pomieścić 29 pasażerów (21 miejsc + stojące). Główną zaletą było nowe, bardziej nowoczesne nadwozie. W kolejnych latach powstawały nowe odmiany (m.in. 14 i 27-osobowa) oraz model poddany modernizacji (RAF 976).
Od połowy lat osiemdziesiątych jakość produkcji znacznie spadła, ale RAF utrzymywał się przez kolejne lata, próbując jednocześnie przygotować następcę przestarzałego modelu. Powstał prototyp (RAF-1), ale produkcja nigdy się nie zaczęła. RAF produkował do 1997 roku model jeszcze z czasów ZSRR. Z czasem zainteresowanie samochodem spadało, szczególnie w Rosji, która do końca była najważniejszym importerem modelu. Gdy w 1994 roku do sprzedaży w Rosji weszła Gazela, RAF nie miał już szans na przetrwanie.