Limuzyna z pazurem - test VW Passat CC 3.6 V6 4Motion

Któż nie szuka w dzisiejszych czasach auta idealnego...? Większość kierowców chciałaby mieć w swoim garażu zarówno wygodną limuzynę i samochód sportowy podnoszący podczas jazdy poziom adrenaliny. Czy to możliwe? Odpowiedź miał dać test VW Passata CC z najmocniejszą z możliwych jednostek napędowych. Auto w sportowym stylu rozpędza się do setki w 5,6 sekundy i zapewnia dobry komfort podróżowania.

A´la coupé

Stylistycznie VW Passat CC wyznacza nowe kierunki w sedanach – charakteryzuje się nisko poprowadzoną linią dachu w stylu coupé. Auto jest zwarte i proporcjonalne, o klinowatej sylwetce. Prestiż i oryginalność Passata CC akcentują delikatne przetłoczenia karoserii, panoramiczny dach, szeroki grill i chromowane wykończenia, agresywne reflektory przednie i obłe lampy tylne. Odważna i ekspresyjna linia nadwozia podkreśla sportową naturę czteroosobowej limuzyny. Wnętrze nawiązuje do tradycyjnego Passata, ergonomia jest na wysokim poziomie. Dużo przestrzeni ma kierowca, osoba siedząca obok, a także podróżujący z tyłu. Czterodrzwiowe coupé z 532-litrowy bagażnikiem pozwala spakować się na dłuższy wyjazd za miasto.

300 KM pod maską...

Silnik benzynowy o pojemności 3,6 litra w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów DSG oraz napędem na cztery koła 4Motion rozpędza Passata CC do 100 km/h w 5,6 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. Coupé Volkswagena, dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu DCC dostraja charakterystykę amortyzatorów i układu kierowniczego do stylu jazdy. Kierowca może wybierać między programami Normal, Sport i Comfort. Passat CC doskonale sprawdza się w trasie na długim dystansie i świetnie zachowuje przyczepność w ciasnych zakrętach. W trybie „Sport" staje się twardszy i sunie niczym przyklejony do drogi. Dodatkowo, dzięki napędowi na wszystkie koła, auto jest dynamiczne i budzi respekt. Po przełączeniu na tryb „Comfort" samochód staje się miękki, lepiej tłumi nierówności, zapewniając komfort pasażerom. W neutralnej pozycji „Normal" dobrze wybiera nierówności, perfekcyjnie trzyma się drogi i wzorowo przyśpiesza ,pozostawiając inne pojazdy daleko z tyłu.

Innowacyjność i bezpieczeństwo

Naszpikowany elektroniką i wyposażony w najnowsze systemy Passat CC zapewnia kierowcy wsparcie w trudnych i krytycznych warunkach drogowych. Auto wyposażone jest m.in w system zapobiegający przypadkowemu opuszczeniu pasa ruchu – Lane Assist, radarowy system automatycznej regulacji odległości ACC wraz z układem kontroli otoczenia – Front Assist, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP oraz system informujący o spadku ciśnienia w oponach. Parkowanie wspomagają aż dwa systemy. „Park Pilot" pracuje w oparciu o czujniki ultradźwiękowe zintegrowane w zderzakach, a asystent parkowania „Park Assist“ ułatwia kierowcy manewr parkowania równoległego. Po aktywacji system sam podejmuje wszystkie wymagane ruchy układu kierowniczego, automatycznie parkując samochód. Kierowcy pozostaje tylko operowanie pedałami gazu i hamulca. W opcji dostępna jest także szerokokątna kamera cofania – Rear Assist.

Jak widać wyprodukowanie sportowej limuzyny jest możliwe. Z jednej strony zachowano aerodynamiczny styl coupé, a z drugiej zapewniono komfort i miejsce dla całej modelowej rodziny.

Dodano: 13 lat temu,
autor: Adam Błoński
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .