Opis techniczny Hyundai Accent II

Pierwszy model Accenta produkowany był od 1994 roku jako następca popularnego modelu PONY. Jest pierwszym całkowicie samodzielnie skonstruowanym samochodem koncernu. Zostały wprowadzone liczne zmiany i ulepszenie w stosunku do modelu Pony, który jak każdy użytkownik tego auta wie nie był doskonałością.

Opisywany tu model to produkowany w latach 1999/2000 do 2005 model II generacji. Zmieniony został wygląd zewnętrzny.


OCENA TECHNICZNA

Druga generacja Accenta to samochód niedrogi jednak bardzo funkcjonalny i trwały. Poważne usterki nie są zbyt częste, auto nie jest zbytnio awaryjne właściwie poza normalnymi czynnościami serwisowymi jak klocki, oleje itp. nie ma przy nim zbyt wiele pracy dla mechaników. Nadwozie wykonane dobrze, jednak elementy chromowane nie są zbyt trwałe i pokrywa je dosyć szybko w większości modeli nalot.


TYPOWE USTERKI

Układ kierowniczy

Sporadycznie przy dużych przebiegach pojawia się luz na przekładni kierowniczej, wybijają się końcówki wewnętrzne. Często wymienia się tez końcówki zewnętrzne.


Skrzynia biegów

Skrzynia mechanicznie bez zastrzeżeń, jednak często spotyka się wycieki w okolicach łączeń elementów oraz uszczelniaczy półosi szczególnie przy sporych przebiegach. Duże ponad 200 tysięcy przebiegi wymuszają również czasami wymianę przegubów zewnętrznych.


Sprzęgło

Poza normalnym zużyciem nie zaobserwowano powtarzających się usterek. Element mało awaryjny.


Silnik

Konstrukcja silnika wywodzi się od Mitsubishi.,Silniki są dobrze dobrane i nie ma z nimi większych problemów /Fot. 1/. Dosyć często przepustnica wymaga czyszczenia /Fot. 2/, ale uznać to można za normalna czynność eksploatacyjną. Sporadycznie pojawiają się wycieki w okolicach uszczelniaczy oraz miski olejowej. Nietrwały jest układ wydechowy, szczególnie w samochodach mało eksploatowanych /krótkie przebiegi/ tłumiki wymagają wymiany.


Fot. 1 Fot. 2

Hamulce

Układ hamulcowy jest dopracowany dość dobrze, jednak hamulec ręczny, a raczej jego uruchamianie to słaby punkt - elementy lubią się zapiekać. W układzie kół przednich przy niezbyt częstym użytkowaniu auta korodują silnie tarcze hamulcowe, co znacząco wydłuża drogę hamowania.


Karoseria

Zbyt młode samochody aby można mówić o poważnej korozji, ale mogą pojawić się oznaki korozji w okolicy mocowania elementów do karoserii, wewnątrz komory silnika, w dolnej części pokrywy bagażnika /Fot. 3/ i progów. Korodują również elementy skręcane /Fot. 4/.


Fot. 3 Fot. 4


Instalacja elektryczna

Niezbyt trwały jest fabryczny akumulator /Fot. 5/, również przewody zapłonowe i cewki mogą ulec uszkodzeniu co może się objawiać tzw. wypadaniem zapłonów i nierówną pracą silnika /Fot. 6/. Czasami posłuszeństwa odmawia alternator, a konkretnie szczotko- trzymacz i regulator napięcia, sporadycznie głośno pracują łożyska alternatora. Koroduje śruba regulacji naciągu paska, co w skrajnych przypadkach powoduje brak możliwości naciągu paska /Fot. 7/.


Fot. 5 Fot. 6 Fot. 7

Wnętrze

Wnętrze ładnie wykonane, nie ma problemów z odnalezieniem elementów sterowania wszystko jest pod ręką /Fot. 8/. Zestaw wskaźników jest ładny i czytelny /Fot. 9/, troszkę razi kiepska jakość tworzyw wykorzystanych do produkcji /Fot. 10/, ogólnie jednak wnętrze jest ładnie i estetycznie wykonane /Fot. 11/.


Fot. 8 Fot. 9


Fot. 10 Fot. 11

Zawieszenie

W zawieszeniach najczęściej zużywają się sworznie, tuleje metalowo- gumowe wahacza, trzeba zwrócić baczną uwagę na stan mocowania elementów zawieszenia do karoserii, bo właśnie tam może pojawić się korozja której nie zauważymy z zewnątrz.


PODSUMOWANIE

Accent drugiej generacji to udana kontynuacja poprzedniej wersji, Ulepszona i unowocześniona. Samochód jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób potrzebujących samochód tani, a zarazem dobry i wygodny, Accent nie jest samochodem z wysokiej półki, jednak normalna eksploatacja miejska i okazyjne dłuższe wyjazdy to dla niego nie problem. Doskonale sprawdzi się w dojeździe do pracy jak i na wakacje.


PLUSY

- Sporo miejsca wewnątrz.
- Funkcjonalne wnętrze.
- Ładny wygląd zewnętrzny.
- Wygodne fotele.

MINUSY

- Słaba jakość tworzyw wewnątrz auta.
- Wycieki z silnika i skrzyni biegów.
- „Zachodzące" elementy ozdobne karoserii.

Dostępność części zamiennych:

Oryginały - bardzo dobra.
Zamienniki – bardzo dobra.

Ceny części zamiennych:

Oryginały - na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki - tanie.

Awaryjność:

Średnia

Dodano: 14 lat temu,
autor: Maciej Majewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .