Opis techniczny Nissan Almera II

Nissan Almera N 16 został wprowadzony na rynek w 2000 roku.

Był on produkowany jako hatchback /Fot. 1/ sedan oraz mini van /Almera Tino/. Do bogatej oferty silników wprowadzono francuski silnik DCI o pojemności 1500ccm. Samochody przeznaczone na rynek europejski produkowano w angielskich zakładach Nissana. Samochód za sprawą swojego poprzednika i jego popularności stał się samochodem bardzo popularnym.


Fot. 1

OCENA TECHNICZNA

Wygodny i dopracowany samochód, wadą jednak może być delikatne zawieszenie, które często nie wytrzymuje na naszych drogach. Czasami można się dopatrzeć i to w większości normalnie eksploatowanych aut śladów korozji na karoserii /Fot. 2, Fot. 3/. Również wykonanie wnętrza, a konkretnie materiały użyte w produkcji są kiepskiej jakości, co może dziwić w aucie tej marki /Fot. 4/.


Fot. 2 Fot. 3 Fot. 4

TYPOWE USTERKI

Układ kierowniczy

Proste przekładnie, nie zaobserwowano poważnych usterek, duże przebiegi mogą powodować wybijanie się wewnętrznych elementów przekładni, może pojawić się luz na listwie zębatej. Nieszczelności układu wspomagania również pojawiają się dosyć często, podobnie jak wybijające się drążki zewnętrzne.


Skrzynia biegów

Precyzyjne skrzynie bardzo płynnie pracujące, nie zauważono typowych usterek mechanicznych, jednak wycieki w okolicach uszczelniaczy półosi oraz na połączeniach poszczególnych elementów skrzyni.


Sprzęgło

Poza normalnym zużyciem okładzin nie obserwuje się usterek. Czasami pojawiają się kłopoty z uruchamianiem sprzęgła za sprawą awarii siłownika /Fot. 5/.


Fot. 5

Silnik

Silniki /Fot. 6/ dosyć wytrzymałe i dynamiczne przy należytej dbałości pozwalają na spore przebiegi. Główne powtarzające się awarie silnika to awarie pompy wodnej termostatu /Fot. 7/. Może zdarzyć się rozszczelnienie chłodnicy. Często wymienia się silnie korodujące miski olejowe /Fot. 8, Fot. 9/.


Fot. 6 Fot. 7

Fot. 8 Fot. 9

Hamulce

Zapiekają się prowadnice przednich zacisków /Fot. 10/ w układzie kół tylnych, zapiekają się cylinderki i linka hamulca pomocniczego /Fot. 11/. W większości aut z przebiegiem ponad 100 tysięcy kilometrów skorodowane są przewody hamulcowe i w większości przypadków nadają się do wymiany /Fot. 12/.


Fot. 10 Fot. 11 Fot. 12


Karoseria

Dosyć dobre karoserie jednak często pojawiają się drobne ślady korozji na lakierze. Spora korozja rozwija się pod autem /Fot. 13, Fot. 14/ jest to tylko korozja powierzchniowa, ale zaniedbana może przekształcić się w korozję zaawansowaną.


Fot. 13 Fot. 14

Instalacja elektryczna

Główny problem w instalacji stanowią przewody /Fot. 15/, które często mocno twardną i pękają co z kolei powoduje pogorszenie lub całkowity zanik przepływu prądu, co z kolei może powodować problemy z pracą silnika i oświetlenia. Częstym problemem jest brak lub niedostateczne ładowanie za sprawą awarii regulatora napięcia alternatora /Fot. 16/.


Fot. 15 Fot. 16


Zawieszenie

Zawieszenie niezbyt skomplikowane, ale podatne na uszkodzenia elementy to sworznie i elementy gumowe drążka stabilizatora w zawieszeniu tylnym. W zawieszeniu tylnym awaryjne są amortyzatory /Fot. 17/ oraz tuleje metalowo – gumowe /Fot. 18/. Pękają sprężyny zawieszenia przedniego.


Fot. 17 Fot. 18

Wnętrze

Funkcjonalne i wygodne wnętrze, ale jakość niektórych elementów wyposażenia wnętrza jest kiepska /Fot. 19/. Kierownica ta pochodzi z Almery o przebiegu 87 tysięcy kilometrów. Elementy sterowania i kontroli są czytelne i przejrzyste /Fot. 20, Fot. 21/, siedzenia wygodne i dobrze wyprofilowane /Fot. 22, Fot. 23/, sporo schowków /Fot. 24, Fot. 25/. Auto posiada również duży bagażnik /Fot. 26/, który można powiększyć składając siedzenia.


Fot. 19 Fot. 20 Fot. 21

Fot. 22 Fot. 23 Fot. 24

Fot. 25 Fot. 26

PODSUMOWANIE

Samochód zwinny i przyjemny w prowadzeniu oferuje sporo miejsca we wnętrzu. Podróżowanie na dalsze odległości nie sprawia problemów. Silniki są dynamiczne i wytrzymałe. Samochód godny polecenia dla osób szukających samochodu do jazdy na co dzień jak i na weekendowe wypady za miasto czy dalsze podróże wakacyjne. Samochód sprawdza się w każdej z tych sytuacji przy czym ma ładny wygląd i często się nie psuje.


PLUSY

- Dobre silniki.
- Wygodne i obszerne wnętrze.
- Nowoczesny wygląd.

MINUSY

- Marna jakość materiałów użytych we wnętrzu pojazdu.
- Wybijające się elementy zawieszenia.
- Pękające sprężyny zawieszenia.

Dostępność części zamiennych:

Oryginały - bardzo dobra.
Zamienniki – bardzo dobra.

Ceny części zamiennych:

Oryginały - drogie.
Zamienniki - na przyzwoitym poziomie.

Awaryjność:

Niska

Dodano: 14 lat temu,
autor: Maciej Majewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .