Adam S, Adam Rocks - na sportowo, terenowo

Opel kontynuuje wypełnianie rynkowych nisz. Polską ofertę wzmocniły nowe wersje Adama. Wariant S przypadnie do gustu amatorom mocniejszych wrażeń za kierownicą. Z kolei Rocks jest namiastką crossovera.

Przynajmniej 67 400 zł trzeba przygotować na usportowionego Adama S. Samochód nie ukrywa swojego drapieżnego charakteru. 17- lub 18-calowe koła, przedni zderzak z dokładką aerodynamiczną, powiększonymi wlotami powietrza oraz minimalną liczbą chromowanych ozdobników dają do zrozumienia, że Adam S potrafi wiele. Nakładki na progi optycznie poszerzyły i obniżyły samochód, z wycięcia w tylnym dyfuzorze wystaje chromowana rura wydechowa, a do krawędzi klapy bagażnika przytwierdzono spojler. Zamawiający będą mieli do wyboru 10 kolorów nadwozia. Mogą zostać zestawione z pięcioma lakierami dachu – wyróżnikiem Adama S jest zarezerwowana dla niego czerwień Red 'n' Roll.

Felgi z wąskimi ramionami, metalowe nakładki na pedały z trójkątnymi elementami antypoślizgowymi czy opcjonalne „kubełki” Recaro przywodzą na myśl Ople z palety OPC. Adam S jest inaczej pozycjonowanym produktem, co nie oznacza, że specjaliści z Opel Performance Center nie brali udziału w pracach. OPC odpowiadało za przygotowanie układu hamulcowego.

Clou programu jest nowy silnik 1.4 Turbo Ecotec. W 3,7-metrowym samochodzie 150 KM i 220 Nm zapewnia więcej niż dobre wrażenia z jazdy. Sprint od 0 do 100 km/h będzie kwestią 8,5 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 210 km/h. Opel dołożył starań, by motor był możliwie lekki. Wałki rozrządu są drążone, a kolektor dolotowy wykonano z tworzywa sztucznego. Zmienne fazy rozrządu oraz turbosprężarka zintegrowana z kolektorem wydechowym są natomiast rozwiązaniami poprawiającymi reakcję na gaz w całym zakresie obrotów. Spłaszczona krzywa przebiegu momentu obrotowego przełoży się na elastyczność. Opel jest szczególnie dumny z czasu sprintu od 80 do 120 km/h na piątym biegu, który trwa tylko 7,9 sekundy.

Z możliwościami zespołu napędowego mają korespondować sztywne nastawy zawieszenia oraz zoptymalizowany układ kierowniczy. Jeżeli zajdzie potrzeba, ESP może zostać całkowicie wyłączone.

Wprowadzenie do oferty nowych wersji Adama jest jednym z elementów ofensywy modelowej Opla, który do 2018 roku przedstawi jeszcze kilkanaście aut i silników. Ambitna strategia przynosi efekty. Nie tylko globalne, ale również obserwowane na krajowym podwórku. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku Opel sprzedał 8 579 samochodów – ponad 24% więcej niż w pierwszym kwartale 2014 roku.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Opel
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .