Citroen C4 Cactus - mniej, znaczy więcej
Walka ze zbędnymi kilogramami i optymalizacja konstrukcji samochodu przynosi wymierne efekty. Citroën C4 Cactus nieźle jeździ, jest oszczędny i - na tle innych kompaktów - relatywnie tani. Na dobrze wyposażoną wersję Feel Edition trzeba przeznaczyć 60-70 tys. zł.
Citroën nie rzuca słów na wiatr. W 2007 roku, podczas salonu IAA we Frankfurcie przedstawił efektowny prototyp C-Cactus. Czy uruchomienie seryjnej produkcji wchodziło w grę? Odpowiedź poznaliśmy w 2014 roku, kiedy na drogi trafił C4 Cactus.
Cennik Citroëna C4 Cactus otwiera wersja Start z 75-konnym silnikiem 1.2 PureTech. 51 900 zł świetnie wygląda w materiałach reklamowych, jednak w salonie klient dowie się, że nawet za dopłatą nie otrzyma klimatyzacji. Marketing nie ominął też silników. Podstawowa wersja – 1.2 PureTech – rozwija 75 KM i 118 Nm. Jest dostępna wyłącznie w konfiguracji Start. W mocniejszej 1.2 PureTech mamy do dyspozycji 82 KM i 118 Nm oraz specyfikację Live lub wyższą. Dodatkowa moc ma śladowy wpływ na osiągi – czas sprintu od 0 do 100 km/h topnieje o 0,1 s, a prędkość maksymalna rośnie o 1 km/h. 3000 zł różnicy między wersjami Start i Live przekłada się na zastąpienie 15-calowych felg stalowych 16-calowymi oraz udostępnienie katalogu opcji. Jedną z nich jest „klima”, która podnosi cenę wersji Live do 58 100 zł. Znacznie lepiej wyposażone odmiany Feel (od 58 900 zł) i Shine (od 65 900 zł) okazują się niewiele droższe, co tłumaczy, dlaczego są wybierane przez duży odsetek klientów.
Wprowadzenie linii DS było równoznaczne ze wskrzeszeniem ducha dawnych Citroenów - oryginalnych, niebanalnych i wyróżniających się z tłumu. Stojący szczebel niżej C4 Cactus nie okazał się gorszy. Wręcz przeciwnie. Oferuje oryginalność i możliwość personalizacji za mniejsze pieniądze. Zamówień na pewno nie zabraknie.