Honda CR-V - mocniejszy diesel, dziewiąty bieg

Honda CR-V przeszła kurację odmładzającą. Lekko przestylizowane nadwozie kryje dużą liczbę unowocześnionych podzespołów - m.in. 160-konnego diesla 1.6 i-DTEC, 9-biegową skrzynię oraz udoskonalone zawieszenie.

Opcją dla CR-V 2.0 i-VTEC pozostanie automatyczna skrzynia z pięcioma przełożeniami. „Automat” przewidziano też dla 160-konnego turbodiesla. W tym przypadku Honda oferuje jednak nowoczesną, 9-stopniową skrzynię firmy ZF, która pracuje już m.in. w Range Roverze Evoque oraz Jeepie Renegade. Duża liczba przełożeń procentuje w każdej sytuacji. Niskie biegi są bardzo krótkie, co ułatwia podjeżdżanie pod strome wzniesienia czy ruszanie z ciężką przyczepą. Z kolei wysokie, bardzo długie przełożenia pozwalają na utrzymywanie niskich obrotów przy szybkiej jeździe. Przy 140 km/h na dziewiątym biegu wskazówka obrotomierza ledwie wychyla się nad pole oznaczające 1600 obr./min, co korzystnie wpływa na spalanie oraz poziom hałasu. Ostatnie przełożenie jest typowym nadbiegiem – aktywowanym przy utrzymywaniu stałej, autostradowej prędkości. Wystarczy zmiana nachylenia terenu czy mocniejsze wychylenie gazu, by skrzynia zredukowała. Przejścia między kolejnymi biegami odbywają się szybko i płynnie. Konstrukcja przekładni umożliwia szybkie redukcje z pomijaniem przełożeń, np. przejście z „szóstki” na „czwórkę”. Dłużej trwa pełny kickdown.

Cennik zmodernizowanej Hondy CR-V poznamy w najbliższych dniach. Aktualnie promocja pozwala na zakup bazowej wersji 2.0 i-VTEC 2WD z rocznika 2014 za 85 800 zł. Diesel 1.6 i-DTEC 2WD startuje z poziomu 110 700 zł, a na wariant 2.2 i-DTEC 4WD trzeba przygotować 131 400 zł.

Zmodernizowana Honda CR-V wygląda i jeździ lepiej od poprzedniczki. Zmianą na plus jest też turbodiesel nowej generacji – mocny, kulturalny i oszczędny. Niższa stawka podatku akcyzowego ułatwi skalkulowanie korzystniejszych cen. CR-V z pewnością nie będzie najtańszym modelem w segmencie, jednak po uwzględnieniu wyposażenia, wykończenia, przestronności, funkcjonalności oraz niskiej utraty wartości okaże się rozsądną propozycją, co powinno pozwolić na utrzymanie dotychczasowego tempa sprzedaży.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .