Hyundai Elantra FL - umiarkowane zmiany

Hyundai Elantra piątej generacji przyciąga wzrok zarówno przechodniów, jak i innych kierowców. Nic dziwnego. Model ten zaprojektowano wedle filozofii Fluidic Sculpture, która nadaje samochodom nowoczesny, smukły i atrakcyjny kształt. Po co więc był mu facelifting?

Zawieszenie Elantry to klasyczne kolumny McPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu. Wszystko zestrojono w taki sposób, aby wioząc rodzinę żaden z jej członków nie narzekał na ubytki w asfalcie. Także kierowca nie ma powodów, aby utyskiwać na właściwości jezdne Elantry. Podróż koreańskim kompaktem dostarcza sporo przyjemności i jedynie niezbyt precyzyjny układ kierowniczy może niektórym nie do końca odpowiadać. Wszystko to rekompensuje wygodna pozycja za kierownicą, sprawne hamulce i niezbyt duże przechyły podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów.

Cennik Elantry nie jest zbytnio rozbudowany. Obejmuje on trzy wersje wyposażeniowe, z których najtańsza Classic Plus wyceniona została na 64 700 zł. Jej wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację manualną, komplet poduszek powietrznych czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne. Opcja Comfort to już koszt 74 400 zł. Za 10 tysięcy złotych otrzymamy dodatkowo dwustrefową klimatyzację automatyczną, skórzaną kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, aluminiowe obręcze kół czy materiałową tapicerkę na drzwiach. Najdroższa i najlepiej wyposażona Style to już koszt 80 700 zł. Automatyczna skrzynia podwyższy cenę o dodatkowe 4000 zł, a lakier metalik o kolejne 2000 zł. Finalne ceny Elantry, a więc auta z segmentu C, trudno uznać za promocyjne, ale trzeba pamiętać, że Hyundai w zamian oferuje pięcioletnią gwarancję bez limitu kilometrów wraz z pakietem Assistance oraz bezpłatnymi kontrolami stanu technicznego.

Facelifting delikatnie odświeżył wygląd zewnętrzny Elantry. Dzięki niemu koreański kompakt wciąż wygląda atrakcyjnie i nadal jest ciekawą alternatywą dla wszechobecnych hatchbacków i kombi. I właściwie cały proces odnowy można by uznać za sukces gdyby nie to, że lifting objął również cenę Elantry.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Maciej Majewski,
zdjęcia: Maciej Majewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .