Mazda 6 Sport Kombi 2.0 SkyActiv-G - dynamiczna i praktyczna
Stateczny sedan czy bardziej ekspresyjne kombi? Wielu kierowców stoi przed takim dylematem. Mazda postanowiła ułatwić im podjęcie decyzji. "Szóstka" w wersji Sport Kombi kosztuje tyle samo, co limuzyna. Wygląda świetnie, jednak pasażerom drugiego rzędu oferuje nieco mniejszą przestrzeń.
Nowe Mazdy są projektowane w myśl zasad filozofii Kodo. Zakłada ona łączenie ostrych kształtów z miękkimi liniami, które mają być inspirowane formami spotykanymi w przyrodzie. „Szóstka” jest oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych. Kto szuka klasycznej elegancji, może wybrać sedana. Alternatywą jest kombi z jeszcze lepiej dobranymi proporcjami karoserii.
Inżynierowie odpowiedzialni za strojenie układu jezdnego wykonali kawał solidnej roboty. Mazda jest zwinna, precyzyjna i bezpośrednia w prowadzeniu, ale twardość zawieszenia dobrano w taki sposób, że we znaki dają się tylko krótkie, poprzeczne nierówności. Dodajmy, że mowa o samochodzie z kołami 225/45 R19. Tańsze wersje wyposażeniowe z ogumieniem 225/55 R17 powinny jeszcze lepiej absorbować mankamenty polskich dróg.
Cennik Mazdy 6 Sport Kombi otwiera kwota 88 700 zł za podstawowy wariant SkyGo ze 145-konnym silnikiem benzynowym. 165-konny motor 2.0 SkyActiv-G z systemem odzyskiwania energii i-Eloop występuje tylko w najdroższej wersji SkyPassion. Została wyceniona na 118 200 zł. Drogo? Wyłącznie na pierwszy rzut oka. Przypominamy, że flagowa wersja SkyPassion otrzymuje m.in. nagłośnienie Bose, aktywny tempomat, nawigację, system monitorowania martwego pola, skórzaną tapicerkę i 19-calowe felgi - u konkurentów takie dodatki potrafią znacząco zwiększyć kwotę na fakturze.
Katalog wyposażenia opcjonalnego dla wersji SkyPassion nie jest obszerny. Znajdziemy w nim lakier metalizowany, panoramiczny dach oraz tapicerkę z białej skóry. Kto czuje potrzebę swobodnego kompletowania tapicerek, listew wykończeniowych czy pokładowej elektroniki, musi zastanowić się nad europejską limuzyną. Mazda odgórnie zdefiniowała cztery poziomy wyposażenia. W ten sposób uproszczono proces produkcji, co zredukowało koszt przygotowania auta i pozwoliło na rozsądne skalkulowanie cen.
Mazda 6 Sport Kombi jest jedną z najciekawszych propozycji w segmencie. Świetnie wygląda, dobrze jeździ, jest bogato wyposażona i nie kosztuje fortuny. Rynek docenił japońskie kombi, które sprzedaje się na tyle dobrze, że na odbiór zamówionego egzemplarza niektórzy czekali nawet kilka miesięcy.