Mercedes Vito - efektowna wizytówka firmy
Vito nowej generacji przejęło wiele nowoczesnych rozwiązań z Mercedesa klasy V, stając się najlepiej wyposażonym i najbezpieczniejszym z dostępnych na rynku vanów. Producent zadbał też o poprawę funkcjonalności oraz obniżenie kosztów eksploatacji samochodu produkowanego w hiszpańskiej Vitorii.
Zaprezentowany na początku bieżącego roku Mercedes klasy V zawiesił poprzeczkę na naprawdę wysokim poziomie. Wielkopojemny samochód przejął wiele rozwiązań elektronicznych z osobowych klas C oraz S. Przeszczepiono m.in. stację multimedialną z dostępem do sieci, system kamer ułatwiających parkowanie, inteligentne diodowe reflektory oraz LED-owe oświetlenie wnętrza.
Opcją dla 119 BlueTEC jest napęd na wszystkie koła, który będzie oferowany od grudnia bieżącego roku. Vito 4x4 otrzymało udoskonaloną wersję stosowanego wcześniej układu 4ETS. Napęd stał się bardziej kompaktowy, a blokowany podwójnym sprzęgłem centralny dyferencjał skuteczniej rozdziela siły napędowe. Wcześniej ciężar optymalizacji rozdziału momentu obrotowego spoczywał wyłącznie na hamulcach, które selektywnie hamowały wybrane koła. Vito 4x4, w przeciwieństwie do poprzednika, nie będzie wyróżniało się zwiększonym prześwitem.
Będący elementem standardowego wyposażenia komputer z systemem Assyst analizuje styl jazdy, obciążenie silnika oraz warunki, w których przyszło mu pracować. Informacje stanowią punkt wyjścia do obliczenia dystansu do kolejnego przeglądu. Mercedes deklaruje, że interwały między wizytami w serwisie udało się wydłużyć z 30 000 do 40 000 km. W połączeniu z obniżonym zużyciem paliwa (katalogowo o 0,6-2,6 l/100km) przełoży się to na wymierne oszczędności. W skali całego okresu eksploatacji samochodu mają być liczone w tysiącach złotych.
Na polski cennik nowego Vito musimy poczekać. W Niemczech podstawowa wersja została wyceniona na 17 990 euro (cena bez podatku VAT).