Mercedes Vito Tourer - dopasowany do potrzeb
Nabywcy pojazdów użytkowych cenią możliwość precyzyjnego dopasowania nowego nabytku do indywidualnych preferencji. Jednym z najbardziej plastycznych vanów jest Vito trzeciej generacji - dostępne także z przednim napędem i 1,6-litrowym dieslem.
W cyklu mieszanym Vito 111 CDI zużywa 7-8 l/100km. Jeżdżący wyłącznie po mieście, odczytają z komputera pokładowego ok. 9 l/100km. Podobnych wartości należy się spodziewać podczas podróży po autostradach - to następstwo dużej powierzchni czołowej. Korzystanie z drugorzędnych dróg zapewnia wymierne oszczędności. Ustabilizowanie prędkości na poziomie 90 km/h obniża zużycie paliwa do ok. 6 l/100km.
Mocną stroną Vito okazuje się układ jezdny. Zawieszenie skutecznie i cicho wybiera nierówności, gwarantując również optymalne prowadzenie na zakrętach. Kroku dotrzymuje mu układ kierowniczy – z właściwie dobraną siłą wspomagania i należytą bezpośredniością.
Na osobowe Vito Tourer Base 109 CDI trzeba przeznaczyć przynajmniej 109 tys. zł. Wybierając mocniejszy silnik 111 CDI, wyższą wersję wyposażeniową i kilka opcji, podbijemy cenę do ok 150-160 tys. zł. Oczywiście mowa o rozsądne skompletowanym egzemplarzu. Za Vito z najmocniejszym, 190-konnym silnikiem, napędem na cztery koła i kompletem dodatków przyjdzie zapłacić ponad 250 tys. zł.
Vito nowej generacji zachowało wszechstronny charakter poprzedników. Wydłużona lista opcji, napęd na przód oraz wydajne silniki sprawiły, że produkowany w hiszpańskiej Vitorii van stał się jeszcze bardziej konkurencyjny. Mnogość wersji oraz obszerność katalogu dodatków pozwalają na dopasowanie samochodu do zróżnicowanych oczekiwań klientów.