Peugeot 508 SW GT - mocna kombinacja
Połączenie idealne. Przestronne i dobrze wykończone kombi z mocnym, a zarazem oszczędnym silnikiem Diesla pod maską. Cena Peugeota 508 SW 2.0 HDi GT może sprawiać wrażenie zaporowej, ale w pełni uzasadnia ją bogate wyposażenie.
Nawet wersja GT nie czyni z Peugeota 508 samochodu do jazdy na granicy przyczepności. Wszystko za sprawą przeczulonego i niewyłączalnego ESP, który gasi w zarodku wszelkie oznaki pod- czy nadsterowności i zdecydowanie redukuje moc. Komunikatywny układ kierowniczy nie utrudnia oceny sytuacji na styku opon z asfaltem, więc przy odrobinie wprawy można uniknąć interwencji elektroniki.
Peugeot 508 we flagowej wersji SW został wyceniony na 148 900 zł. Czy bogate wyposażenie uzasadnia taką kwotę? Zdania z pewnością będą podzielone. Jak francuskie kombi wypada dla tle konkurentów? Peugeot 508 wypełnił lukę między modelami 407 i 607. Nie tylko za sprawą nazwy, ale również dzięki przestronnej kabinie. Innym przykładem międzyklasowego kombi jest Skoda Superb. Cena flagowej wersji Laurin&Klement ze 170-konnym 2.0 TDI i skrzynią DSG jest porównywalna z 508 SW GT.
Peugeot mierzy jednak wyżej. Prezentując zmodernizowany model 508, koncern mówił o jakości premium i chęci rywalizacji z najlepszymi. Szlachetne kombi z napędem na przednią oś? Kandydatura Audi A4 Avant nasuwa się sama. Wybierając 177-konne 2.0 TDI, skrzynię Multitronic oraz masę dodatków – analogicznych z montowanymi przez Peugeota w standardzie, przekroczyliśmy próg... 210 tys. zł. Cenę Peugeota można więc uznać za bardzo rozsądną.
Zmodernizowany Peugeot 508 SW GT nie jest najbardziej ergonomicznym czy najprzyjemniejszym w prowadzeniu samochodem klasy średniej. Bogato wyposażony egzemplarz z 19-calowymi kołami, diodowymi reflektorami, wyświetlaczem head-up, skórzaną tapicerką i panoramicznym dachem wygląda jednak szlachetnie. Na tyle szlachetnie, że zaczynamy rozumieć, co Peugeot miał na myśli, deklarując, że zamierza rywalizować z najlepszymi.