Peugeot 508 SW GT - mocna kombinacja

Połączenie idealne. Przestronne i dobrze wykończone kombi z mocnym, a zarazem oszczędnym silnikiem Diesla pod maską. Cena Peugeota 508 SW 2.0 HDi GT może sprawiać wrażenie zaporowej, ale w pełni uzasadnia ją bogate wyposażenie.

Nawet wersja GT nie czyni z Peugeota 508 samochodu do jazdy na granicy przyczepności. Wszystko za sprawą przeczulonego i niewyłączalnego ESP, który gasi w zarodku wszelkie oznaki pod- czy nadsterowności i zdecydowanie redukuje moc. Komunikatywny układ kierowniczy nie utrudnia oceny sytuacji na styku opon z asfaltem, więc przy odrobinie wprawy można uniknąć interwencji elektroniki.

Peugeot 508 we flagowej wersji SW został wyceniony na 148 900 zł. Czy bogate wyposażenie uzasadnia taką kwotę? Zdania z pewnością będą podzielone. Jak francuskie kombi wypada dla tle konkurentów? Peugeot 508 wypełnił lukę między modelami 407 i 607. Nie tylko za sprawą nazwy, ale również dzięki przestronnej kabinie. Innym przykładem międzyklasowego kombi jest Skoda Superb. Cena flagowej wersji Laurin&Klement ze 170-konnym 2.0 TDI i skrzynią DSG jest porównywalna z 508 SW GT.

Peugeot mierzy jednak wyżej. Prezentując zmodernizowany model 508, koncern mówił o jakości premium i chęci rywalizacji z najlepszymi. Szlachetne kombi z napędem na przednią oś? Kandydatura Audi A4 Avant nasuwa się sama. Wybierając 177-konne 2.0 TDI, skrzynię Multitronic oraz masę dodatków – analogicznych z montowanymi przez Peugeota w standardzie, przekroczyliśmy próg... 210 tys. zł. Cenę Peugeota można więc uznać za bardzo rozsądną.

Zmodernizowany Peugeot 508 SW GT nie jest najbardziej ergonomicznym czy najprzyjemniejszym w prowadzeniu samochodem klasy średniej. Bogato wyposażony egzemplarz z 19-calowymi kołami, diodowymi reflektorami, wyświetlaczem head-up, skórzaną tapicerką i panoramicznym dachem wygląda jednak szlachetnie. Na tyle szlachetnie, że zaczynamy rozumieć, co Peugeot miał na myśli, deklarując, że zamierza rywalizować z najlepszymi.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .