Porsche Macan Turbo - świeci przykładem

Już jesienią zeszłego roku, po prezentacji w Los Angeles, można było przypuszczać, że Porsche Macan stanie się hitem. Niecały rok później dostajemy do testów wersję Turbo, by stwierdzić, że to jeden z najlepszych małych SUVów, jakie można obecnie kupić. Dlaczego?

Producent zadbał o wygodę. Znajdziemy tu dwustrefową klimatyzację, podgrzewane i wentylowane fotele, jak również aktywny tempomat z regulacją odległości od samochodu przed nami. Szkoda tylko, że większość udogodnień jest dostępna w opcji, przez co bez dopłaty nie dostaniemy nawet nawiewu na tylną kanapę. W samochodzie za 400 tysięcy złotych! Audiofilów zadowoli z kolei składające się z 14 głośników nagłośnienie BOSE, które brzmi naprawdę czysto i eksponuje każdy dźwięk kompozycji, choć w domyślnym ustawieniu odtwarza zbyt dużo tonów wysokich.

Macan Turbo, z racji charakteru, należałoby zestawić z Range Roverem Evoque i, ze względu na wspólne cechy konstrukcji, Audi Q5. Pod względem osiągów, Macan zostawia konkurencję w tyle, a oryginalnym stylem dorównuje mu jedynie Evoque.

Pozostaje jednak kwestia ceny. Evoque to wydatek minimum 186 600 złotych, najmocniejszy kosztuje ok. 200-245 tysięcy złotych, w zależności od wersji wyposażenia. Audi Q5 – minimum 140 300 złotych, natomiast w topowej wersji SQ5 trzeba wyłożyć 280 400 złotych. I w tym momencie wkracza Porsche, atakując nas ceną minimalną w granicach 287 tysięcy i aż 396 900 zł za Turbo, przy czym to dopiero początek konfiguracyjnego szału. Panowie ze Stuttgartu lubią życzyć sobie za dodatki astronomicznych dopłat. Najtańszy, zwany „Usługi online”, kosztuje 221 euro, ale większość startuje z pułapu około 500 euro i zatrzymuje się dopiero przy 5900 euro za Hi-endowy system Surround firmy Burmester.

Porsche Macan Turbo to świetny crossover dla najbardziej wymagających klientów, ale w parze z wysoką jakością idzie również cena, która jest wyraźnie wyższa od potencjalnych konkurentów. Jeśli szukacie wysokiej jakości wykonania i piorunującego przyspieszenia w samochodzie, który zabierze całą rodzinę na wakacje - faktycznie ciężko o alternatywę w tym segmencie. Jeśli jednak to nie osiągi są dla Was najważniejsze, propozycja Audi i Land Rovera będzie bardziej niż wystarczająca, a pozwoli zaoszczędzić dobre kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Mateusz Raczyński,
zdjęcia: Mateusz Raczyński
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .