Range Rover Evoque SD4 - na dziewiątym biegu

Liczba biegów w automatycznych skrzyniach stale rośnie. W popularnych samochodach coraz częściej spotykamy 7-stopniowe przekładnie. "Ósemki" trafiają do aut z górnej półki. Range Rover Evoque jest jednym z pierwszych samochodów z... dziewięciobiegową skrzynią.

Fani brytyjskiej motoryzacji długo czekali na „miejską terenówkę”. W styczniu 2008 roku Land Rover przedstawił efektowny prototyp LRX. Chwilę później rozpoczął się kryzys, a dalsze losy wielu producentów samochód stanęły pod znakiem zapytania. Land Rover miał szczęście, gdyż w trudny okres wchodził pod rządami nowego właściciela – dobrze prosperującego koncernu Tata Motors.

Evoque jest najtańszym modelem z gamy Range Rovera. Najtańszym, nie znaczy jednak tanim. Bazowa wersja kompaktowego SUV-a została wyceniona na 186,6 tys. zł. Za tyle otrzymamy 5-drzwiową wersję Pure ze 150-konnym turbodieselem 2.2 eD4. Wyposażenie standardowe obejmuje wszystko, co niezbędne – automatyczną klimatyzację, dekory ze szczotkowanego aluminium, system audio, wielofunkcyjną kierownicę, tylne czujniki parkowania oraz siedzenia z półskórzaną tapicerką.

Mocniejszy diesel 2.2 SD4 startuje z poziomu 210,8 tys. zł. Jej cennik kończy się na 264,8 tys. zł, przy czym trzeba pamiętać, że długa lista opcji daje możliwość podbicia ostatecznej kwoty o kilkadziesiąt tysięcy złotych. W wysokoprężnych wersjach trzeba dopłacić 12,2 tys. złotych za automatyczną skrzynię. W SUV-ie klasy Premium przydałyby się również podgrzewane fotele (2000 zł), ksenonowe reflektory (4890 zł), kamery ułatwiające parkowanie (2210-7350 zł) czy lakier metalizowany (3780-7520 zł). Wybieramy kolejne pozycje z listy opcji, a cena szybko wzrasta. Możliwości personalizacji Range Rovera Evoque są ogromne. Producent oferuje elementy stylistyczne, m.in. dach w kontrastowym kolorze, przyciemniane szyby i nakładki spojlera, jak również dodatki podnoszące komfort – wentylowane fotele, aktywne zawieszenie, tuner telewizyjny oraz 8-calowe monitory za przednimi zagłówkami.

Odświeżony Range Rover Evoque przypadnie do gustu kierowcom, którzy poszukują efektownego i wszechstronnego samochodu z dużą porcją nowoczesnej tachniki oraz niemal nieograniczonymi możliwościami personalizacji. Wady? Najpoważniejszą jest cena. Evoque ma rozmiary Audi Q3 i BMW X1, ale kosztuje więcej od bazowych wersji Q5 i X3.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .