Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony zachowują styl sportowego auta, a z drugiej zapewniają miejsce dla całej rodziny. To także doskonała propozycja dla prezesa czy menedżera wyższego szczebla. Testowany model to nie Aston Martin czy Porsche, ale na ulicach budzi powszechne zainteresowanie i emocje. Mowa o Renault Laguna Coupé.

W stylu coupé

Dynamiczna, ścięta i nisko opadająca linia nadwozia oraz sportowy charakter to główne cechy coupé. Oryginalność, wyrafinowanie, elegancja i agresywny charakter – to znak rozpoznawczy dwudrzwiowej Laguny. Wąskie szyby boczne, szeroka atrapa chłodnicy czy przebojowa linia nadwozia, podkreślają ekspresyjny design, a w połączeniu ze stylistyką wzorcowego coupé tworzą zdobywcę szos. Sportowy charakter auta podkreślają drzwi bez ramek. Konstrukcja ze stajni Renault wyróżnia się charyzmą i zadziornym stylistycznie pazurem. Sferyczna linia dachu, łączy się jedną linią z szybą i klapą bagażnika. Smaczku dodają geometryczne reflektory przednie, nowoczesne lampy tylne z diodami LED, przetłoczenia w linii nadwozia oraz chromowane wydechy wzbudzające respekt. Wszystko osadzone jest na osiemnastocalowych alufelgach Interlagos. Biały kolor nadwozia dodaje animuszu i zwraca większą uwagę na auto poruszające się po drodze. Samochód ma długość 4643 mm, szerokość z lusterkami 1812 mm i wysokość 1398 mm.

Wnętrze – wykonane w stylu sportowym – jest estetyczne i wykonane z polotem. Sportowe fotele, zapewniające dobre trzymanie boczne, pokryte są delikatną czarną skórą. Kierowca i pasażer obok mają wygodne pozycje i dużo miejsca, gorzej z miejscem na nogi dla podróżujących z tyłu. Najlepiej poczują się tu dzieci. Nisko schodzący dach zabiera dodatkowo przestrzeń nad głowami. Wykończenie kokpitu jest z miękkich materiałów oraz elementów w kolorze aluminium, co podnosi jego jakość. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i intuicyjna. Duży ekran obsługuje radio, nawigację i komputer pokładowy. Korzystanie z funkcji odbywa się za pośrednictwem dżojstika umieszczonego przy lewarku skrzyni biegów. Zegary są czytelne i przejrzyste niezależnie od pory dnia. Ergonomia na wysokim poziomie. Zadbano także o dobre nagłośnienie marki Bose. Bagażnik czteroosobowej Laguny jest pojemny i zapewnia 423 litry przestrzeni. To dobry wynik.

Gładko, ale z temperamentem

Renault wyposaża swoje coupé w silniki: benzynowe – 2.0 16V o mocy 170 KM, 2.0 TURBO o mocy 205 KM i 3.5 V6 o mocy 240 KM oraz diesle – 2.0 dCi o mocy 180 KM i 3.0 dCi o mocy 235 KM. Jednostką napędową testowanej Laguny był turbodoładowany, trzylitrowy diesel (235 KM) o potężnym momencie obrotowym 450 Nm dostępnym w dolnych zakresach. Setkę auto ważące 1630 kg osiąga już w 7,3 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 242 km/h (wg danych producenta). Ten silnik połączony z automatyczną skrzynią biegów w cyklu miejskim zużywał podczas testu około 11,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a w trasie – 6,5 litra. Laguna zachwyca dynamizmem i zapewnia dobry komfort jazdy. Zawieszenie jest dopracowane, łagodzi nierówności przenoszone z nawierzchni i zapewnia optymalną sztywność przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Nawet przy wysokich prędkościach auto nie traci przyczepności, nie wykazuje skłonności do pod- i nadsterowności. Układ kierowniczy słucha kierowcy i dzięki temu auto zwinnie pokonuje zakręty. Laguna naszpikowana jest systemami: ESP (zapewnia utrzymanie toru jazdy) czy HBA (układ wspomaga nagłe hamowanie), gwarantuje wysoki stopień bezpieczeństwa. Konstruktorzy Renault stworzyli układ 4Control, który przy prędkościach poniżej 60 km/h skręca oś tylną w kierunku przeciwnym do skrętu osi przedniej. System poprawia zwrotność i zmniejsza średnicę skrętu na krętej drodze.

Piękny, szybki, komfortowy, a w dodatku oszczędny samochód. Tak w jednym zdaniu mogę podsumować testowany model. Trzeba przyznać, że Renault ma poważną broń w swoich rękach, ale trochę za drogą. Choć w tym segmencie aut cena nie ma takiego znaczenia jak prestiż, to tego Lagunie nie brakuje. Cena wersji testowanej to 174 400 złotych.

Plusy
+ Dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa
+ System 4Control
+ Stylistyka nadwozia
+ Spory bagażnik

Minusy
- Cena
- Mało rasowy dźwięk silnika

Dodano: 13 lat temu,
autor: Maciej Majewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .