Toyota Auris Hybrid - Diesel? Nie, dziękuję...

Przed laty samochód z silnikiem wysokoprężnym był dobrym wyborem. Za olej napędowy płaciło się mniej niż za benzynę, a niewysilone, wolnossące diesle bez poważniejszych awarii potrafiły przejeździć ponad milion kilometrów. A teraz...?

Panta rei. Diesle po wyposażeniu w turbosprężarkę i nowoczesne układy wtryskowe dogoniły silniki benzynowe – parametrami, osiągami oraz... awaryjnością. Motory z zapłonem iskrowym również nie stały w miejscu. Najpierw zostały wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, który szybko zestawiono z mniej lub bardziej wyszukanymi systemami doładowania. Póki auto jest względnie nowe, wszystko działa jak należy i pozwala cieszyć się rozsądnym spalaniem. Z upływem kilometrów często zaczynają nawarstwiać się problemy techniczne.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .