Toyota Auris Touring Sports - luka wypełniona

Od 2007 roku Toyota nie oferuje kompaktowego kombi. Sytuacja uległa jednak zmianie. Do salonów japońskiego koncernu wjeżdża praktyczny i pojemny Auris Touring Sports.

Kombi segmentu C to „złoty środek”. Są funkcjonalne, przestronne, komfortowe, a jednocześnie wciąż pozostają w finansowym zasięgu wielu firm oraz osób prywatnych. Nieobecność tego typu samochodu w ofercie oznaczała, że każdego roku kilkadziesiąt tysięcy potencjalnych klientów Toyoty było w kropce. Mogli zamówić inny model lub... udać się do konkurencji.

Aurisy z napędem hybrydowym posiadają bezstopniową skrzynię. Za dopłatą jest ona łączona również z silnikiem 1.6 Valvematic. Przekładnia podnosi komfort, ale trzeba pamiętać, że algorytmy sterujące jej pracą zmuszają silnik do pracy na wysokich obrotach podczas przyspieszania. Kto lubi jeździć dynamicznie, będzie musiał zaakceptować znaczny poziom hałasu w kabinie. Po ustabilizowaniu prędkości silnik staje się niesłyszalny.

Aurisowi Touring Sports trudno cokolwiek zarzucić w kwestii właściwości jezdnych. Sprężyste zawieszenie zapewnia pewne i bezpieczne prowadzenie w każdej sytuacji. Charakterystyka podwozia jest na tyle dobra, że można mówić o przyjemności z jazdy. W przypadku Aurisa poprzedniej generacji była ona dyskusyjna.

Cennik na dobrą sprawę otwiera Auris Active 1.33 Dual VVT-i za 65 900 zł. Tańsza jest bazowa wersja Life, ale nawet za dopłatą nie otrzymamy w niej radioodtwarzacza bądź klimatyzacji. Diesel 1.4 D-4D w specyfikacji Active kosztuje 75 tys. zł. Na hybrydę trzeba przygotować przynajmniej 88,9 tys. zł, przy czym trzeba dodać, że auto występuje w bogato wyposażonej wersji Premium.

Uzupełnienie oferty na pewno zwiększy ruch w salonach Toyoty. Pozwoli na odebranie konkurencji części klientów, jak również na ułatwi dotarcie do nowych grup odbiorców. Japoński koncern spodziewa się przede wszystkim klientów flotowych. Auris Touring Sports stanowi również ciekawą propozycję dla klientów indywidualnych. Dealerzy rozpoczęli już przyjmowanie zamówień.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .