Triumf rozsądku - Chevrolet Aveo LTZ 1.3d

Jest ciekawą propozycją dla osób zainteresowanych zakupem funkcjonalnego, komfortowego, przestronnego i oszczędnego samochodu za rozsądne pieniądze. Chevrolet Aveo w wersji sedan nie dorównuje urodą hatchbackowi, co rekompensuje przepastnym bagażnikiem.

Chevrolet Aveo. Pierwsza generacja koreańskiego auta segmentu B zadebiutowała w 2002 roku. Pamiętacie ją? Z pewnością niezbyt dobrze. Największą bolączką Aveo była mało wyrazista stylizacja. Drugą generację modelu odsłonięto w 2011 roku. Hatchback z drapieżnym przodem oraz równie wyrazistym tyłem nadwozia przypadł do gustu młodszej klienteli. Mniej ekstrawagancki sedan jest kierowany do osób o bardziej konserwatywnych upodobaniach motoryzacyjnych.

Zawieszenie Chevroleta Aveo bazuje na kolumnach MacPhersona i belce skrętnej. Odpowiednio dobrana charakterystyka sprężyn i amortyzatorów zapewnia poprawne prowadzenie przy zachowaniu dużej dozy komfortu. Testowanemu Aveo w skutecznym wybieraniu nierówności nie przeszkodziły koła w rozmiarze 205/55 R16. Wersje LS i LT stoją na „piętnastkach” i oferują jeszcze wyższy komfort kosztem mniejszej precyzji prowadzenia. Bez względu na wersję Aveo nie jest samochodem, który przepada za szybką jazdą. Większym prędkościom na zakrętach towarzyszą wyraźne przechyły nadwozia. Do przykręcania śruby zniechęca też duża siła wspomagania układu kierowniczego, czy średnia precyzja mechanizmu wybierania biegów.

Wyposażenie standardowe Chevroleta Aveo jest więcej niż satysfakcjonujące. Bazowa wersja LS otrzymuje ABS, ESP, sześć poduszek powietrznych, radioodtwarzacz, elektrycznie sterowane szyby z przodu, centralny zamek, a nawet tempomat! W odmianie LT listę uzupełniają ręcznie sterowana klimatyzacja, gniazdo USB, Bluetooth, komputer pokładowy, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz wielofunkcyjna kierownica. Tak skonfigurowanego turbodiesla - niestety tylko w wersji 75-konnej, z 5-biegową skrzynią - można kupić za 50 990 złotych, co wydaje się optymalnym wyborem.

Flagowe Aveo LTZ z metalizowanym bądź perłowym lakierem kosztuje ponad 60 tysięcy złotych, co dla wielu osób będzie kwotą trudną do zaakceptowania. Trzeba jednak przyznać, że najlepsza wersja małego Chevroleta jest należycie wyposażona. Posiada system multimedialny MyLink z 7-calowym dotykowym ekranem i prostym w obsłudze menu, 16-calowe alufelgi, tylne czujniki parkowania oraz obszytą skórą kierownicę. Warto też dodać, że przewidziany dla Aveo LTZ turbodiesel generuje 95 KM.

Chevrolet Aveo dowodzi, że przygotowanie dobrego samochodu za rozsądne pieniądze jest jak najbardziej możliwe. W poszczególnych kategoriach – przestronność wnętrza, właściwości jezdne, osiągi, wyposażenie standardowe i opcjonalne – koreański sedan nie jest liderem. W żadnej dyscyplinie auto nie zalicza jednak wpadki, więc obraz całości jest pozytywny. Asa w rękawie Aveo odkryjemy sięgając po kalkulator. Chevrolet, szczególnie w wersji LT, jest sporo tańszy od podobnie wyposażonych konkurentów.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .