Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 262 KM - nomad w mieście

Nazwa niemieckiego SUVa pochodzi od ludu nomadów żyjących na obszarze Sahary - Tuaregów, którzy sami siebie nazywają imazeghen, co w wolnym tłumaczeniu oznacza "wolni ludzie". Tym samym VW jakby potwierdza, że odwołanie się do natury, wolności i obietnicy przygody w nazwie auta jest dobrym pomysłem. Czy takie dziedzictwo definiuje Touarega w ten lub inny sposób? A może po faceliftingu radzi sobie lepiej niż kiedykolwiek wcześniej?

Jazda Touaregiem jest wyjątkowo komfortowa, zarówno w przypadku krótkich wyjazdów do sklepu jak i kilkusetkilometrowych tras. Począwszy od wygodnych foteli i wolnej przestrzeni, poprzez dobre wyciszenie auta, przyjemne brzmienie silnika i stosunkowo niskie spalanie, po ustawienia twardości amortyzatorów czy też zawieszenia – wszystko pracuje jak należy i faktycznie Touareg jest autem, którym chce się jeździć. Dodajmy do tego bardzo dobre właściwości jezdne w terenie, jak kąt najazdu 24 stopnie, kąt zjazdu 25 stopni oraz prześwit o wysokości 220 mm daje zadowalający wynik. Dla osób pragnących mocniejszych terenowych wrażeń VW przygotował pakiet Terrain Tech, w którym zamiast mechanizmu różnicowego Torsen zastosowano skrzynię rozdzielczą z reduktorem, środkowym mechanizmem różnicowym oraz mechanizmem różnicowym tylnej osi. Terrain Tech w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem zapewnia prześwit na poziomie 300 mm. Auto mogłoby być co prawda odrobinę zwrotniejsze, jednak należy pamiętać, że mamy do czynienia z ponad 2- tonowym kolosem. Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia jednak dobrą widoczność i zwiększa poczucie bezpieczeństwa, a dopracowany układ kierowniczy szybko pozwoli odnaleźć się w roli kierowcy.

Testowana wersja specjalna Perfectline R-Style jest dostępna tylko z jednym silnikiem i kosztuje 290 500 zł. Nowy Touareg ze standardowym wyposażeniem jest dostępny z kolei w dwóch wersjach silnikowych. Pierwsza wersja została wyposażona w silnik 3.0 V6 TDI o mocy 204 KM za 228 590 zł; za drugą opcję z silnikiem 3.0 V6 TDI o mocy 262 KM przyjdzie klientowi zapłacić 10 tys. zł więcej, czyli 238 590 zł. Warto wspomnieć, że VW ma w swojej ofercie modele z roku 2014. Niestety w ofercie sprzedaży na Polskę zabrakło wersji z napędem hybrydowym.

Touareg okazuje się idealnym autem dla każdego, kto potrzebuje niezawodnego SUVa na każde warunki. Jeżeli jednak ktoś potrzebuje auta, za którym przechodnie będą się rozglądać i gwałtownie obracać głowę, narażając tym samym swoje kręgi na kontuzję… cóż, prawdopodobnie wybierze pewnie inną markę. Stosunkowo nudna stylistyka Volkswagena wydaje się być jednym z największych zarzutów wobec auta. Ci, którzy nie szukają pojazdu, którego głównym założeniem jest imponowanie swoim wyglądem, a pewnego SUVa w konkurencyjnej cenie, znajdą w Touaregu kompana na długie lata.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Bartosz Leśniewski,
zdjęcia: Bartosz Leśniewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .