Wisienka na tort

Fiat 500 miał być bardziej ekskluzywnym maluchem, stylowym i szykownym. Nowoczesne przetworzenie klasycznych, a nawet kultowych elementów stylistycznych z lat 50., znalazło uznanie w całej Europie. Fiat postanowił więc dodać do tego toru wisienkę - kabriolet 500C.

Zbudowano go na podobnej zasadzie jak poprzedni – zdjęto dach, zostawiając ramę i założono miękki dach. W nowej wersji ma dwie warstwy wysokiej jakości tkaniny, szklane okno z ogrzewaniem a także panel z trzecim światłem Stop. Otwierany elektrycznie dach składa się w taki sposób, że trzeci Stop zawsze jest widoczny. Fiat oferuje dach w jednym z trzech kolorów: czarnym, czerwonym lub kości słoniowej.

Dach otwiera się za pomocą przycisku aktywującego ruch. Drugie naciśnięcie pozwala zatrzymać ruch w połowie. Kiedy zamykamy dach trzeba naciskać przycisk dwukrotnie. Ze względu bezpieczeństwa zatrzymuje się on pozostawiając szparę o szerokości 25 cm. Drugie wciśnięcie przycisku kończy proces.

Dach z ramą może być otwierany bez limitowania prędkości, przynajmniej w płaskiej, poziomej części. Pionową można operować do prędkości 60 km/h.

Miękki dach ma także ten plus, że nie chowa się w bagażniku więc ma on stałą wielkość 182 l.

Kiedy bagażnik jest otwarty nie da się otworzyć dachu, bo odpowiednia funkcja jest nieaktywna. Kiedy natomiast dach jest całkowicie otwarty, a trzeba także otworzyć bagażnik, dach automatycznie podsuwa się w górę, do pozycji półotwartej, aby nie przysłaniać części otworu bagażnika.

Wnętrze samochodu jest czteroosobowe. Wykorzystano w nim elementy najwyższych poziomów wyposażenia oraz częściowo lub całkowicie skórzaną tapicerkę w atrakcyjnych kolorach. W wyposażeniu może być automatyczna klimatyzacja, system nawigacyjny Blue&Me oraz nowoczesny system audio Interscope HiFi System.

W gamie silników będą trzy jednostki – dwa benzynowe silniki typu Fire oraz Multijet. Silniki benzynowe mogą być oferowane z manualną skrzynią biegów, automatem Dualogic oraz systemem Start&Stop. Silnik 1,2 l ma moc 69 KM i maksymalny moment obrotowy 102 Nm. Rozpędza auto do 100 km/h w 13,4 sekundy i pali średnio 5,1 l przy manualnej skrzyni biegów, a w wersji ze skrzynią Dualogic i systemem Start&Stop nawet 4,7 l.

Stukonny silnik 1,4 l dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 131 Nm. Jego przyspieszenie to 11 sekund, a średnie spalanie od 5,6 l do 6,1 l/100 km. To najbardziej dynamiczny silnik 500C.

Mistrzem oszczędności jest natomiast Multijet 1,3 l o mocy 75 KM, z momentem obrotowym 145 Nm. Co prawda potrzebuje 13 sekund aby rozpędzić auto do 100 km/h, ale wystarcza mu średnio 4,2 l/100 km i to w manualnej wersji, bez takich elementów jak system Start&Stop.

Dodano: 13 lat temu,
autor: Piotr Myszor
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .