Czy warto kupić: używane BMW serii 3 E46 (od 1998 do 2007)

Nowe "trójki" pozostają w zasięgu dobrze sytuowanych. Ceny kilkuletnich egzemplarzy są znacznie mniej wyśrubowane. "Okazji" należy jednak unikać - najtańsze samochody mają ogromne przebiegi bądź wypadkową historię. Czy warto kupić używane BMW serii 3 E46?

Produkowana od 1998 roku seria 3 E46 jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji BMW. Poza klasycznymi liniami nadwozia i stonowanym wnętrzem, model wyróżnia się trwałą i relatywnie prostą mechaniką.

. Przestrzegamy przed elektronicznym tuningiem silnika w "trójkach" z automatyczną skrzynią biegów - przekładnia może szybko odmówić posłuszeństwa.

Zalety:
+ Solidna i trwała konstrukcja
+ Dopracowany układ jezdny
+ Ergonomiczne i dobrze wykonane wnętrze

Wady:
- Wysokie ceny używanych egzemplarzy
- Rosnąca liczba aut w marnym stanie
- Problemy z wyrywającymi się mocowaniami tylnej belki (przed faceliftingiem)

Bezpieczeństwo:

Wynik testu EuroNCAP: 4/5 (badanie w 2001 r.)

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 160-370 zł
Tarcze i klocki (przód): 250-550 zł
Sprzęgło (komplet): 450-700 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
318i, 1998 r., 187000 km, 7 tys. zł
328i, 2000 r., 254000 km, 15 tys. zł
330xd, 2003 r., 262000 km, 24 tys. zł
M3, 2003 r., 196000 km, 60 tys. zł

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Norbert Szwarc
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .