Czy warto kupić: używane Suzuki Ignis (od 2000 do 2007)

Zwiększony prześwit, przestronne nadwozie, napęd na cztery koła i ograniczona awaryjność. Brzmi nieźle, ale przekłada się na wysokie ceny japońskiego crossovera na rynku wtórnym. Czy warto kupić używane Suzuki Ignis?

Od ponad czterech dekad Suzuki wytwarza samochody z napędem na wszystkie koła. Takie rozwiązanie znajdziemy nie tylko w terenowych autach z Hamamatsu. Suzuki jest jedną z marek, która nawet w miejskich autach pozwala wybierać między napędem 2WD i 4WD.

Mimo upływu lat używane Suzuki Ignis wciąż są samochodami „na czasie”. Na stylizację czy funkcjonalność aut po faceliftingu trudno narzekać. Nie bez znaczenia jest też niska awaryjność oraz powolna utrata wartości – przy odsprzedaży nie powinno być większych problemów z odzyskaniem dużej części środków zainwestowanych w auto. Na szczególną rekomendację zasługują Ignisy 4WD. Możliwości jakie na ośnieżonych drogach daje napęd na cztery koła ułatwiają przymknięcie oka na mało komfortowe zawieszenie czy spory poziom hałasu w kabinie. Oczywiście 4x4 nie jest wersją dla każdego. Kto podróżuje wyłącznie po mieście, powinien szukać Ignisa z napędem na przednią oś. Nawet dołączany napęd na tył nieznacznie podnosi spalanie oraz ogranicza dynamikę.

Polecane wersje silnikowe

Benzynowa 1.5 VVT: Bazowy Ignis nie grzeszy wgniatającymi w fotele przyspieszeniami oraz wysoką elastycznością. 99-konny 1.5 VVT jeździ nieco sprawniej, a domaga się identycznych porcji paliwa co wersja 1.3 VVT. Oba motory są trwałe – kolejne wizyty w warsztacie ograniczają się zwykle do wymiany oleju, filtrów i świec. Propozycją dla oszczędnych był Ignis 1.3 DDiS z dieslem produkowanym przez bielskie Fiat-GM Powertrain. 70-konny motor pali 4,7 l/100km. Przy wyższych przebiegach może domagać się wymiany turbosprężarki, wtryskiwaczy i rozciągniętego łańcucha rozrządu. Naprawa nie będzie problemem, gdyż silnik jest świetnie znany mechanikom, a na rynku nie brakuje części w rozsądnych cenach.

Zalety:
+ Niska awaryjność
+ Przyzwoite wyposażenie wielu egzemplarzy
+ Możliwość wybrania wersji 4x4

Wady:
- Ciasne wnętrze, mały bagażnik
- Ograniczony komfort jazdy
- Mała podaż części zamiennych

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 100-135 zł
Tarcze i klocki (przód): 180-350 zł
Sprzęgło (komplet): 250-600 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
1.3 VVT, 2000 r., 242000 km, 8,5 tys. zł
1.5 VVT Sport, 2003 r., 112000 km, 11,9 tys. zł
1.3 DDiS, 2003 r., 182000 km, 15,4 tys. zł
1.3 , 2007 r., 43000 km, 19,5 tys. zł

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Wiesław Mrówczyński
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .