Czy warto kupić: używany Hyundai Getz (od 2002 do 2009)

Funkcjonalny, solidny i tani w utrzymaniu samochód za rozsądne pieniądze. Kto przymknie oko na zachowawczą stylizację nadwozia i wnętrza oraz przeciętnie zestrojony układ jezdny, będzie zadowolony. Czy warto kupić używanego Hyundaia Getza?

Dla Hyundaia początek XXI wieku upłynął pod znakiem uzupełniania luk w ofercie. W 2002 roku koreański koncern rozpoczął produkcję modelu Getz. Samochód segmentu B był szczególnie potrzebny w europejskiej ofercie. Każdego roku klienci zamawiają setki tysięcy Cors, Fabii, Polo, Punto i Yarisów. Do czasu wprowadzenia Getza Hyundai tracił ten fragment rynku - niewielki i udziwniony stylistycznie Atos oraz kompaktowy Accent nie stanowiły alternatywy dla miejskiego samochodu.

Używany Hyundai Getz zasługuje na rekomendację. Samochód wyróżnia się bardzo korzystnym stosunkiem jakości do ceny. Punktuje również niskimi kosztami utrzymania. Prosto stylizowane nadwozie nie porywa, ale wciąż nie wygląda przestarzale. Wśród importowanych Getzów można znaleźć egzemplarze z ABS-em, klimatyzacją, bocznymi poduszkami powietrznymi, elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami, obszytym skórą kołem kierownicy, wspomaganiem układu kierowniczego, komputerem pokładowym, a nawet systemem ESP. Dobrze wyposażone egzemplarze stanowią niewielki odsetek oferty. Warto zadać sobie trud znalezienia bogato skompletowanego Getza – jego późniejsza odsprzedaż będzie łatwiejsza i odzyskamy większą część zainwestowanych środków.

Polecane silniki

Benzynowy 1.3: Podstawowy silnik 1.1 zapewnia mizerne osiągi. Wystarczą do jazdy po mieście, ale na trasie Getz szybko dostaje zadyszki. Obciążony silnik ma sporo pracy, co przekłada się na spalanie. Bazowy Getz zużywa średnio 6,5 l/100km. Warto dopłacić za jednostki 1.3 lub 1.4 - zapewniają znacznie lepszą dynamikę, a w cyklu mieszanym zużywają odpowiednio 6,9 i 7,1 l/100km. Mocniejsze wersje mają zazwyczaj bogatsze wyposażenie od Getza 1.1.

Na rynku wtórnym można znaleźć samochody z silnikami 1.5 CRDi. Turbodiesel w typowo miejskim aucie jest dyskusyjnym rozwiązaniem. Pali 5,7 l/100km w cyklu mieszanym, ale koszt naprawy skomplikowanego silnika może być znacznie wyższy od środków, które udało się zaoszczędzić.

Zalety:
+ Niskie koszty utrzymania
+ Korzystny stosunek ceny do jakości
+ Solidna i prosta w naprawach mechanika

Wady:
- Prosty design nadwozia i wnętrza
- Przeciętny komfort jazdy
- Niska kultura pracy trzycylindrowego turbodiesla

Bezpieczeństwo:

Wynik testu EuroNCAP: 4/5 (badanie w 2004 r.)

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 70-150 zł
Tarcze i klocki (przód): 300-600 zł
Sprzęgło (komplet): 140-400 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
1.3, 2002 r., 190000 km, 7 tys. zł
1.1, 2008 r., 62000 km, 12 tys. zł
1.5 CRDi, 2007 r., 150000 km, 14 tys. zł
1.4, 2007 r., 96000 km, 17 tys. zł

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .