Czy warto kupić: używany Hyundai Tucson (od 2004 do 2009)

SUV-y stały się modne. Nie każdy jednak może pozwolić sobie na wydanie kilkudziesięciu tysięcy złotych na ich zakup. Alternatywą są modele z drugiej ręki, które szybko tracą na wartości. Czy warto kupić używanego Hyundaia Tucsona?

Koreańscy producenci samochodów uczą się błyskawicznie. W ostatnich latach XX wieku z trudem wytrzymywali tempo i standardy narzucane przez firmy z Europy i Japonii. Ostatnia dekada mija pod znakiem coraz lepiej dopracowanych samochodów. W przypadku Hyundaia jednym z przełomowych modeli był Tucson, który zadebiutował w 2004 roku. Kompaktowy SUV bazuje na płycie podłogowej modelu Elantra, a jednocześnie jest bliźniakiem drugiej generacji Kia Sportage.

Używany Hyundai Tucson jest jedną z najciekawszych propozycji dla osób, które poszukują rozsądnego samochodu za rozsądne pieniądze. Akceptując pewne niedostatki – stylizację, standard wykonania wnętrza czy mały bagażnik – otrzymamy trwały samochód z niezłym wyposażeniem.

Polecane wersje silnikowe

Wysokoprężna 2.0 CRDi: Jeżeli podróżujemy głównie po mieście, najrozsądniejszym wyborem będzie Hyundai Tucson z silnikiem 2.0 16V – decydując się na wersję „z gazem” warto przygotować środki na ewentualną naprawę głowicy, która do najtrwalszych nie należy. Diesle z włoskim rodowodem są solidne, ale przy wyższych przebiegach możliwe są problemy z wtryskiwaczami, turbinami, dwumasowymi kołami zamachowymi oraz filtrami cząstek stałych. Zamienniki ograniczają koszty, jednak nie należy bezkrytycznie podchodzić do diesla i zakładać, że wynik 7-8 l/100km w cyklu mieszanym będzie równoznaczny z niskimi kosztami eksploatacji.

Zalety:
+ Korzystny stosunek ceny do jakości
+ Przyzwoite wyposażenie
+ Trwałość kluczowych podzespołów

Wady:
- Stylizacja nadwozia i wnętrza
- Przeciętny komfort
- Mały bagażnik

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 200-300 zł
Tarcze i klocki (przód): 250-500 zł
Sprzęgło (komplet): 400-800 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
2.0 16V, 2004 r., 140000 km, 18 tys. zł
2.0 CRDi, 2006 r., 173000 km, 23 tys. zł
2.0 16V, 2007 r., 69000 km, 28 tys. zł
2.0 CRDi, 2008 r., 98000 km, 35 tys. zł

Zdjęcia: Hyundai

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Hyundai
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .