Renault Laguna III - niedoceniona?
Zaufanie buduje się latami i tak naprawdę wystarczy chwila nieuwagi, żeby wszystko wzięło w łeb. Renault dobrze wie jak to boli, bo dzięki wizjonerskim inżynierom i wrednym księgowym zraziło własnych klientów do swojej limuzyny. Czy następca, Renault Laguna III, jest już bardziej dopracowana i stanowi kuszącą propozycję na rynku wtórnym?
1.5 dCi 110KM to dość kontrowersyjna propozycja, silnik jest owiany złą sławą, choć jego nowsza generacja została dopracowana. Mimo wszystko jest trochę słaby i pod maską idealnie sprawdzi się 2.0 dCi, najlepiej o mocy 150KM, choć są też mocniejsze wersje. Nadwozie Coupe też może skrywać w sobie diesla, choć 3.0 dCi 225KM jest naprawdę drogi w obsłudze i lepiej rozważać go tylko, gdy auto ma książkę serwisową z udokumentowaną historią. Wtedy jest bezpieczniej, bo wiadomo jakich napraw można się jeszcze spodziewać.
Zawieszenie Renault Laguna nie ma w sobie nic skomplikowanego, ale za to zapewnia dość dobre prowadzenie i wyraźnie stawia na komfort. Nie jest jednak tak subtelne pod względem resorowania jak u poprzednika, ale i tak można je szybko polubić. Co ciekawe - w tym aucie dostępne są skrętne wszystkie 4 koła. Oczywiście tylko w wybranych wersjach.Tylnymi steruje specjalny siłownik i zachowuje się różnie w zależności od prędkości jazdy. Auto jest dzięki temu nieco bardziej zwrotne, co czuć, a sam mechanizm o dziwo nie jest zbyt skomplikowany i z reguły nie sprawia problemów.
Renault Laguna III to tak naprawdę już zupełnie inne auto, niż wcześniej. Choć zmaga się z ponurą przeszłością, to zarazem stara się naprawić utracony szacunek. Póki co możemy korzystać - w rozsądnej cenie można mieć całkiem niezłe auto.
Niniejszy artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy TopCar, która użyczyła auto ze swojej aktualnej oferty do testu i sesji zdjęciowej
http://topcarwroclaw.otomoto.pl/
ul. Królewiecka 70
54-117 Wrocław
e-mail: top-car@neo.pl
tel: 71 799 85 00