Toyota Supra 3,0 R6 TwinTurbo mk. IV - ostatnia z rodu

Przyglądając się z bliska ofercie modelowej Toyoty dostępnej na polskim rynku trudno jest poczuć jakiś pozytywny dreszczyk emocji połączony z gęsią skórą. Być może jeśli Twój numer PESEL pamięta stare dobre czasy, zalotnie wzdychasz na widok kolejnego wcielenia Corolli, a w firmowym sklepiku z uśmiechem na ustach kupujesz koszulkę z nadrukiem "I love Hybrid". Jeśli jednak w autach cenisz emocje, sport, adrenalinę, a w czterech kołach i karoserii widzisz coś więcej niż tylko blachę, plastik i gumę poskładaną w jedną całość, Toyocie może zabraknąć argumentów, aby zatrzymać Ciebie na dłużej.

Zmiany silnika ograniczyły się praktycznie tylko do wizualnych poprawek. Pokrywa została wykonana z karbonu, a dekle zaworów polakierowano na złoty kolor. Moc pozostała seryjna, czyli 324 dzikie konie mechaniczne rzucone na tylne opony o rozmiarze 265/30 R19. Seryjna pozostała także automatyczna skrzynia biegów o 4 przełożeniach. Osiągi? Około 5 sekund potrzebne do przekroczenia 100 km/h oraz bardzo żywiołowa reakcja na gaz. Gdyby nie system stabilizacji toru jazdy, opanowanie tego auta oraz wykorzystanie jego ogromnego potencjału wymagałoby od kierowcy dużych … umiejętności. Zmienione oraz nieco obniżone zawieszenie oraz olbrzymia dbałość właściciela o auto widoczne na zdjęciach sprawiły, że pomimo ponad 20 lat na karku samochód prowadzi się tak jakby niedawno wyjechał z salonu.

Bez wątpienia Supra jest ostatnią z rodu prawdziwie sportowych, agresywnych i emocjonujących Toyot. Ze względu na wyostrzone normy spalin oraz spadek popularności modelu, ostatnia Supra zjechała z taśmy produkcyjnej w 2002 roku. Od tamtej pory słuch o jej następcy zaginął, a japoński producent motoryzacyjny skupił się na zbawianiu świata za pomocą aut hybrydowych.

Jakie losy czekają egzemplarz, który wziął udział w sesji zdjęciowej? W kolejce do zmian czeka już skrzynia biegów, która zostanie zastąpiona manualną 6-biegową przekładnią, a planowana moc silnika po przeprowadzeniu szeregu modyfikacji ma osiągnąć pułap ok. 550 KM. Powodzenia!

Dodano: 9 lat temu,
autor: Paweł Kaczor,
zdjęcia: Paweł Kaczor
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .