Szukaj

Pierścienie w silnikach KF1.
Mazda Xedos

  • Autor: Mickey
  • Kategoria: silnik
Jest to często spotykana usterka i to dość kosztowna - cena robocizny i części od 3 tys zł. Dlatego nowym nabywcom tego ślicznego auta radzę dobre sprawdzenie przed zakupem - mierzenie ciśnienia nic nie daje bo najczęściej pada pierścień zbierający. Najlepiej sprawdzić na zimnym silniku czy auto kopci.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 10
Nie wystąpiła: 6

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Moj samochod dymi delikatnie na bialo od dwoch lat i juz pseudoeksperci mowili ze to koniec tego silnika a nic na to niewskazuje miedzy wymianami dolewam litr oleju,wiec z takimi opiniami to tez bym sie wstzymal,auto jezdzi na motulu 5w40.Prawda jest taka ze to nie jest problem silnika tylko trzykrotnie kreconych licznikow wszystkich samochodow zza odry wiec auta z przebiegiem realnym 450tys upalane ile fabryka dala i jak ktos niedopilnuje 16 letniego termostatu tylko przegrzeje aluminiowy silnik i wtedy wlasnie mowicie ze pierscienie sa awaryjne.
Odpowiedz
Tego typu usterki wystepują jedynie w przypadku traktowania po macoszemu tego silnika. Zabawy jakie można robić tym silnikiem np. wkręcanie na 7 tys. obrotów zbytnio często tę usterkę prowokują. Pamiętać także należy że budowa tego slnika wymaga sprawdziania poziomu oleju co 600-800 km. Uchybienie terminu wymiany oleju i jego filtra zazwyczaj doprowadza do zniszczeń pierścieni.Jeśli ktoś także uważa że zmiana oleju z syntetycznego na półsyntetyczny sprawi że wolniej go BĘDZIE UBYWAĆ!!! to przyklada rękę do zbrodni silnika. Mimo wyżej opisanych działań destrukcyjnych niech każdy sam robi ze swoim samochodem co chce... I tak jest bardzo wytrzymały i konkurencyjny w swojej klasie.
Odpowiedz
Mazda Xedos