Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Opel Zafira A - Typowe usterki

Opel Zafira A - szczegóły typowej usterki

Bardzo wrażliwa pompa wtryskowa.

Opel Zafira A
~devko1
dodał 12.12.2008 21:05:05

Komentarz

Nigdy nie należy zostawiać "suchego baku", ponieważ Zafira z silnikami diesla ma bardzo wrażliwą pompę wtryskową. Jako ciekawostkę powiem tylko, że jej naprawa ( a w zasadzie modułu, który psuje się najczęściej ) jest niemożliwa. Zakup nowej pompy to wydatek rzędu 8 000 złotych. Moja rada - NIGDY NIE JEŹDZIĆ DO OSTATNIEJ KROPLI PALIWA !!!

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

5
75

od 15 do 30

14
60

od 30 do 45

0
56

od 45 do 60

0
55

od 60 do 75

0
55

od 75 do 90

0
55

od 90 do 105

1
54

od 105 do 120

1
53

od 120 do 135

2
51

od 135 do 150

2
48

od 150 do 165

10
37

od 165 do 180

2
34

od 180 do 195

6
27

od 195 do 210

4
20

od 210 do 225

3
14

od 225 do 240

4
10

od 240 do 255

2
8

od 255 do 270

0
8

od 270 do 285

1
6

od 285 do 300

0
6

od 300 do 315

0
5

od 315 do 330

0
3

od 330 do 345

0
1

od 345 do 360

0
1

od 360 do 375

0
1

od 375 do 390

0
1

więcej niż 390

1
0
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (69 komentarzy)

~mala

Oceń przydatność:

1
0

Do ~Robert..: znam ten problem na 99pr pompa do wymiany sprawdz czy we filtsze som jakes opilki jak tak to pompe kup i bedzie git

02.04.2014 21:31:07 napisz odpowiedź
~mistrz

Oceń przydatność:

0
1

witam wszystkich powiem tak ze zacznijcie od sprawdzania uszczelniaczy i od swiec sprawdzajcie tez czy gdzies niema lewego powietrza

24.01.2014 13:23:06 napisz odpowiedź
~Artur

Oceń przydatność:

0
0

Do ~Robert..: Mam dokładnie ten sam problem, jeżeli udało Ci się go rozwiązać proszę o poradę co było przyczyną.

09.01.2014 23:01:15 napisz odpowiedź
~kamilio

Oceń przydatność:

1
0

Pomoze ktoś albo poradzi co moze być?

18.10.2013 19:14:12 napisz odpowiedź
~kamilio

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich,mam zoske 2003 2.0 DTI. Pali mi bez problemu czy zimna czy ciepła na wolnych obrotach tez ładnie chodzi,tylko mi szarpie w czasie jazdy. Byłem u mechanika,prześwietlił mi caly samochód i nic nie wykazalo.Zawór EGR nowy filtry wymienione

13.10.2013 20:35:42 napisz odpowiedź
~teo

Oceń przydatność:

0
0

Do ~Ewa: Mam ten sam problem :[ rozmaici mechanicy próbują rozwiązać problem od blisko miesiąca. wymienione zostały uszczelki przy wtryskach, wężyki przelewowe, czujnik temperatury, filtr powietrza, trójniki, filtr paliwa... wszystko bez rezultatu. jedno jest pewne, gdzieś się zapowietrza. została już tylko jedna możliwość - POMPA wtryskowa.

07.10.2013 08:44:14 napisz odpowiedź
~Marek

Oceń przydatność:

1
0

Do michał: Prawdopodobnie masz nieszczelne uszczelniacze na trawerzach wtryskiwaczy.Olej idzie do paliwa.

29.09.2013 13:25:36 napisz odpowiedź
~Marek

Oceń przydatność:

2
0

Do michał: Prawdopodobnie masz nieszczelne uszczelniacze na trawerzach wtryskiwaczy.Olej idzie do paliwa.

29.09.2013 13:25:35 napisz odpowiedź
~Ewa

Oceń przydatność:

6
0

Witam, proszę o radę , mam opla zafirę z 2001 roku 2.0 diesel , mam problem z odpalaniem, jak jest zimny silnik, jak ciepły, pali bez problemu, postoi 2 godziny i już nie chce odpalić, zaprowadziłam do mechanika, wymienił filtr paliwa, założył dwa zaworki, parę dni było dobrze i problem znów powrócił, nie odpala, mechanik rozkłada ręce, może ktoś wie co z tym fantem zrobić, proszę o odpowiedź, pozdrawiam.

24.09.2013 11:42:52 napisz odpowiedź
~gio
0
0

Do ~Ewa: udaj sie do elektryka i niech sprawdzi czy nie gubi napiecia na klemach przy akumulatorze. Ja wymienilem klemy na nowe i jest wszystko ok, a 2 mechaników wmawialo mi ze to alternator nie doładuje.

07.08.2014 07:43:32 napisz odpowiedź
~Ewa

Oceń przydatność:

15
2

Witam, proszę o radę , mam opla zafirę z 2001 roku 2.0 diesel , mam problem z odpalaniem, jak jest zimny silnik, jak ciepły, pali bez problemu, postoi 2 godziny i już nie chce odpalić, zaprowadziłam do mechanika, wymienił filtr paliwa, założył dwa zaworki, parę dni było dobrze i problem znów powrócił, nie odpala, mechanik rozkłada ręce, może ktoś wie co z tym fantem zrobić, proszę o odpowiedź, pozdrawiam.

24.09.2013 11:42:52 napisz odpowiedź
~Robert..

Oceń przydatność:

6
7

Mam Zafire 2.0 diesel 99r. odpala normalnie, po przejechaniu kilku km zaczyna szarpać dusić, nieraz potrafi odrazu po odpaleniu tak robic, podczas jazdy z wieksza predkoscia szarpie jak szalona.Przerywa jakby niedostawała paliwa. byłem juz u kilku mechaników podłaczyłem pod komputer, niewiedza co sie dzieje.Wie ktos co to moze byc...

02.09.2013 14:27:00 napisz odpowiedź
~bogdan

Oceń przydatność:

0
2

wrzystko przez to że świece grzeją poniżej jakiejś temperatury a przy większej nie ,można to usprawnić i bedzie ok.

05.05.2013 21:11:09 napisz odpowiedź
~michał

Oceń przydatność:

3
3

Witam. Mam zafire 2.0di 2000r
od pewnego czasu problem na ciepłym silniku, podduszał się i nieraz jak zgasł to niekoniecznie odpalił za pierwszym.
teraz troche się zagrzeje i już kaplica wogóle nie idzie stanie zgaśnie i do póki nie ostygnie to nie odpali.
byłem na komputerze oczywiście pompa, mechanik mówi że sterownik ale on nie robi. jak się dowiedziałem o kosztach:(, chce sam wyjąć pompe i przejżeć czy konieczna jest wymiana sterownika, pompy(regeneracja).
Widze po komentarzach że tak naprawde to może być kilka mniej poważnych przyczyn, może ktoś ma jeszcze pomysł co sprawdzić oprócz: tranzystory, opornik, uszczelka, lub zatarcie pompy.Będe wdzięczny bo inaczej to samochód będzie kilka miesięcy stał bo ciężko wydać pęsje a nawet więcej na wymiane.
dodam że jak kupiłem to wstawiłem na olej i filtry,
ale niedawno przy objawach pomyślałem o filtrze paliwa i jak go wyjełem to nie różnił się od olejowego chyba wcześniej mechanik zapomniał

24.04.2013 21:20:33 napisz odpowiedź
~zoch

Oceń przydatność:

2
0

Moja Zośka dziwnie rusza, po nacisnięciu pedału gazu rusza jak by w ogóle nie miała mocy i mogła w każdej chwili zgasnąć, dopiero po kilku sekundach wkręca się normalnie w obroty. Tak samo jest na 2 i 3 biegu przy niskich obrotach (jeżdżę spokojnie z rodziną) dodam że mój silnik to 1.8 bendzyna, proszę pomóżcie

28.02.2013 20:13:29 napisz odpowiedź
~stanley

Oceń przydatność:

1
1

Jeśli Zafirka to tylko w benzynce. Zero problemów i kosmicznych wydatków.

20.02.2013 13:32:29 napisz odpowiedź
~Mil

Oceń przydatność:

0
1

Odpowiedź dla użytkownika "widel"
Pytanie :od czasu do czasu pojawia sie czek przewaznie jak sie zapali i dopiero jak sie ujedzie kawalek z20m to gasnie co to moze byc
U mnie zdarzyło to się już 2 krotnie. Po uruchomieniu silnika check engine po ok 20 sek. gasła kontrolka - rozwiązanie proste w moim przypadku - Przepalona świeca żarowa

04.02.2013 20:48:43 napisz odpowiedź
~ja

Oceń przydatność:

0
0

ja mialem ten sam problem,zajechalem na kompoter i wykazalo blad pompy.I odrazu z mechanika ust padlo ze trzeba pompe wyslac do regeneracii.Naprawa z gornej pulki.konsultacja z drugim mechanikiem wynikla zebym wymienil filtr paliwa bo jesli jest zapchany to pompa nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa i wtedy komputer pokazuje blad pompy. przyjemnosc kosztuje 70 zl a nie 1800

23.01.2013 17:11:08 napisz odpowiedź
~romanosku

Oceń przydatność:

0
0

mam zafire juz 5lat jezdze na szelowskim v power zero problemów poprzednio miałem astrę też diesel lałem v powera nie miałem problemów lejcie dobre paliwo a będziecie jezdzić .

10.01.2013 15:47:54 napisz odpowiedź
~widel

Oceń przydatność:

8
2

witam mam opla zafire z 99r 2.0(ta 100km)wczesniej jezdzila i miala delikatne przyspieszenie (szalu nie bylo)teraz wydaje mi sie ze prawie zerowe jest przyspieszenie ale jakies tam jest na kazdym biegu od czasu do czasu pojawia sie czek przewaznie jak sie zapali i dopiero jak sie ujedzie kawalek z20m to gasnie co to moze byc

01.01.2013 13:47:37 napisz odpowiedź
~Majka

Oceń przydatność:

0
4

Witam,ja mam astre 2.0dti 2000r.i od miesiąca stoi u mechanika,pompa wtryskowa po regeneracji,uszczelniacze powymieniane,koszt naprawy duzy ale auto nadal nie pali,a problem zaczął sie gdy przy mrozie nie zapaliła tylko na zaciąg,a po naprawie jest tak że pali jak jej się chce,co to może byc?

25.12.2012 10:00:03 napisz odpowiedź
~kudłaty

Oceń przydatność:

0
1

witam.koledzy ja mam problem taki że zimna zośka odpali i po kilkunastu sekundach dostaje wyszszych obrotów,takie zawirowanie i po chwili jest ok.Ale problem zaczyna sie po przejechaniu ok 1-2 km po wygaszeniu silnika i odzczekaniu nawet 10min musze ja krecić jak starego trupa żeby zaskoczyła.a na ciepłym silniku już nic sie nie dzieje pali od dotyku przez reszte dnia. czy wie ktoś co ja boli.

06.12.2012 09:31:21 napisz odpowiedź
~Daniel

Oceń przydatność:

0
0

Grzegorz36 sprawdź czy sterownik pompy wtryskowej jest sprawny bo mam podejrzenia co do sterownika pompy wtryskowej

07.11.2012 16:27:26 napisz odpowiedź
~Davidooo

Oceń przydatność:

0
0

do SZUBI zapraszam 726276607

15.10.2012 23:20:08 napisz odpowiedź
~Bogdan

Oceń przydatność:

0
5

witam mam już 6lat zafire i do tej pory bylo wszystko ok teraz bo ujechaniu 5 kl zgasla i niechciala odpalic po jakims czasie odpalila i po chwili zgasla podjechalem do mechanika i powiedzial ze czujnik polazenia walu jest uszkodzony po wymienieniu czujnika auto odpalilo normalnie i po przejechaniu 5kl znowu to samo wyskakuje ten sam blad na komputerze no niewiem co moze byc czy to moze pompa jest przyczyna moze mi ktos doradzi.pozdrawiam

30.09.2012 13:29:54 napisz odpowiedź
~Tadeusz

Oceń przydatność:

9
3

Witam. mam Zafirę A z 2005 roku. przebieg to 120 tysięcy km.
Jakiś czas temu miałem problemy z odpalaniem, nie ciągle ale co którąś próbę odpalenia. Minęły 2 miesiące , raz wogóle nie chciał odpalić. Udałem się do mechanika i wszystko bylo ok, ale po ok miesiącu zdarzyło się to drugi raz.
Macie podejrzenia co się mogło popsuć?

04.09.2012 18:48:15 napisz odpowiedź
~manieczki84

Oceń przydatność:

2
0

kupilem zafire z 2000r silnik 2.0 82km z przeb.175tyś,teraz mam 181tyś i padla pompa.
już nigdy niekupie opla ani w dislu ani w benzynie.Bo jak coś siądzie to tylko ciąć sobie żyły bo koszty naprawy zabjiają

29.08.2012 10:09:07 napisz odpowiedź
~mpmp

Oceń przydatność:

0
2

Też najadłem się strachu bo straszyli mnie remontem pompy, ale okazało się że to uszczelka między pompą a sterownikiem. Diagnoza+ wymiana 350zł w serwisie BOSHA. I od tej pory (odpukać) wszystko gra...
Ja Polecam , chociaż mam najsłabszego diesla :-) ale 160 idzie jak trzeba...

03.08.2012 22:02:10 napisz odpowiedź
~Aga

Oceń przydatność:

2
0

Mam zafkę 1,9 120KM diesel z 2007r 180tys, przy obrotach 2000 nagle brakuje przez chwile mocy. Początkowo tylko na biegu 2 teraz już na 3 i czasem na 4 ale tylko przy 2000 obrotów. ASO EGR już wymieniło, mówią że może pompa ale nie wiedzą na pewno. Błąd nie wyskakuje. POMOCY!

18.07.2012 01:21:57 napisz odpowiedź
~gm

Oceń przydatność:

0
0

mam zafire b automat 1.9 cdti 2006 140000tys.km jak mu dam po garach to pojawia sie olej w zbiorniczku wyrownawczym chłodnicy.Jak myslicie uszczelka pod głowica czy chłodnica oleju?

02.07.2012 15:32:24 napisz odpowiedź
~jarek

Oceń przydatność:

1
2

nie dajcie sie nabrac ze kupujecie auto 10 letnie i wiecej i ma przejechane ma 150 lub 180 tys nie realne sam cofam liczniki som to przebiegi co najmniej 300 lub 400 tys

31.05.2012 06:28:35 napisz odpowiedź
~grzegorz36

Oceń przydatność:

0
0

Na wolnych obrotach gaśnie!!!

13.05.2012 18:38:39 napisz odpowiedź
~tom

Oceń przydatność:

0
1

a co się dzieje jak warjuje na wolnych obrotach

11.05.2012 17:02:06 napisz odpowiedź
~grzegorz36

Oceń przydatność:

0
0

Koledzy może ktoś pomoże.Mam zafirę 2.0 diesel-gaśnie na wolnych obrotach,nieraz przerywa w czasie jazdy.Wymieniłem filtr paliwa,sprawdziłem zawór EGR - nie wiem co dalej?Mam podejrzenia o pompę.Czy miał ktoś podobny przypadek?

06.05.2012 10:25:17 napisz odpowiedź
~wit

Oceń przydatność:

1
0

wymień nadmiary !!!!!!!!!!!!

13.04.2012 22:29:06 napisz odpowiedź
~Basia

Oceń przydatność:

1
1

Witam mam opla zafirę 2001r od kilku miesięcy i już miałam problemy z pompą wtryskową przeszłam horror koszt naprawy 3 tysiące zł po przejechaniu 60km (poważnie) szlak trafił drugą pompę w tej chwili nikt nie chce się przyznać (warsztat) czyja była wina? pamiętajcie gdy wymienicie pompę niech mechanik wyczyści układ paliwowy.

26.03.2012 22:06:07 napisz odpowiedź
~Andi

Oceń przydatność:

0
0

Mam problem z odpaleniem zafiry A w dislu rano jak jest silnik zimny wymienilem swiece zarowe filt paliwa pzekaznik swiec zarowych ale jak juz odpali i jest cieply to pali bardzo dobrze co jeszcze wymienic ? wiem samochod

17.02.2012 19:52:35 napisz odpowiedź
~mm

Oceń przydatność:

0
1

Moim zdaniem łopatki turbiny

13.02.2012 15:14:36 napisz odpowiedź
~SZUBI

Oceń przydatność:

0
0

problem z moca Zafci kiedys jak wciskalem pedal gazy na 3 to wpychala w siedzenie teraz musie sie zastanowic auto ma przejechane 230tys jest z 2000r ma 101KM.autem jezdze 8 lat i nic nie bylo robione przy pompie i wtryskach tylko swieze zar wymienione i wiadomo oleje filtry itd. moze ktos podpowie w co najpierw udezyc z gory dziekuje. moje GG 3210797

31.01.2012 12:54:45 napisz odpowiedź
~Jenek

Oceń przydatność:

2
0

Bardzo proszę o rzeczową pomoc - po przejechaniu rzędu 2o-30 km z prędkością rzędu 100-12o km/godz (silnik oplowski dit 2.2 ropa 2001r.) zapala się lampka (czek)awarii silnika i brak mocy.Po wyłączeniu zapłonu i ponownym urucomieniu jest OK i tak do następnej sygnalizacji po wspomnianym w/w przebiegu.Przy ruch ulicznym tego nie ma. Ponadto zimny rozruch jest można powiedzieć przeażnie OK-natomiast po 2godz postoju pojawiają się problemy z niewielkim szarym do nie wytrzymania ś.. dymem. WIELKIE DZIĘKI

30.11.2011 02:22:30 napisz odpowiedź
~astaroth01

Oceń przydatność:

2
0

ostatnio niby padła mi pompa koszt zaczynał się od 8,5 tyś do 4-2 tys za regeneracje (2,0 dti przebieg 170 tys) po czytaniu forum robiło mi się słabo okazało się ze padł opornik pompy koszt 300zł pompy nie można zajechać tym co przeczytałem mity i naciągający mechanicy spokojności

19.11.2011 18:29:32 napisz odpowiedź
~marko

Oceń przydatność:

0
0

panowie mam problem zapaliły mi sie kontrolki abs kontroli trakcji i poduszki powietrznej do tego niedziałaja mi swiatła postojowe i niepokazuje pretkosci temp. obrotów i paliwa do tego radio sie zakodowal wszystko na raz w przciagu 5 min od ruszenia co to moze byc a i wspomaganie nie działa

11.11.2011 21:16:00 napisz odpowiedź
~arch2cpl

Oceń przydatność:

1
0

może egr zawór recyrkulacji spalin?

14.09.2011 23:46:06 napisz odpowiedź
~Wicia

Oceń przydatność:

0
0

Mam zafirkę 1.9 cdti 2006 170 tyś km. Na trzecim biegu i wyżej w okolicach 2 tyś obr. szarpie mi silnikiem. Może ktoś mi pomoże jak miał podobny problem.

09.09.2011 16:30:48 napisz odpowiedź
~zafirafan

Oceń przydatność:

0
0

ja tam leje benzyne i jezdzi mi 8 lat.dzieki mam diesla

11.06.2011 18:56:25 napisz odpowiedź
~michal5505

Oceń przydatność:

1
0

Dodam że jest to Zafira 2,2 DTI 125 km z pompą VP44 ze sterownikiem PSG16.

03.06.2011 13:58:10 napisz odpowiedź
~michal5505

Oceń przydatność:

0
0

Ja kupiłem Zafirę 05.03.2011 z przebiegiem(prawdopodobnie) 185 tyś. pojeździłem miesiąc i rzuciła palenie, koszt naprawy pompy (wymiana czujnika)1500 zł i do tej pory jeszcze nie odpaliła, stoi u mechanika i nie wie co może być, oceńcie sami.

03.06.2011 13:49:49 napisz odpowiedź
~fefe

Oceń przydatność:

0
0

W mojej Zośce pompa siadła po przejechaniu 230tyś. Koszt naprawy na dzień dzisiejszy to 2600 zł to strasznie boli...

31.03.2011 10:30:52 napisz odpowiedź
~tomek166

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich,czytam te wszystkie komentarze i rozbolała mnie głowa.Mam zamiar kupić Zafire rocz.2002-2005 PANOWIE DORADZICIE Z jakim silnikiem kupić mając na uwadze w pierwszej kolejności niezawodność a potem dopiero spalanie.Zastanawiam się nad 2.2DTI 125 KM OPC , z góry dzięki za komentarze

21.03.2011 12:59:16 napisz odpowiedź
~O:)

Oceń przydatność:

0
0

nie przejmuj się zafira to git maszyna ka nupiłem z przebiegiem 185 tys autentyczny przebieg miała 230 tak się akurat skłąda, że znałem to auto.... zrobiłem nim 25 tys przez rok teraz wróciłem z wycieczki 3000 km w 3 dni i nic złego sie nie dzieje... żadne usterki oprócz wymiany 2 gum w zawieszeniu koszt razem z wymianą 100 zł nie wystąpiły. Moje zdanie jest takie jak auto jest OK kupuj i nie patrz na innych

20.08.2010 14:55:50 napisz odpowiedź
~szmery

Oceń przydatność:

0
0

..no to panowie żeście mnie nastraszyli a tak marzyłem o kupnie Zafiry z silnikiem Diesla pozdrawiam

31.05.2010 16:15:43 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Zafira, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Opel Zafira

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Opel Zafira

Związki rodzinne
Związki rodzinne Pierwsza generacja tego modelu okazała się prawdziwym przebojem Opla. Następca ma duże szanse na powtórzenie tego sukcesu.
Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Opel Zafira A